Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

OPEL ASTRA G (1998-2004)

Miniatura OPEL ASTRA

Druga generacja Astry została zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem w 1997 roku, ale do sprzedaży trafiła dopiero początkiem 1998 roku. Kolejność wprowadzania poszczególnych typów nadwozi była podobna jak w przypadku pierwszej generacji. Nadwozie trzybryłowe (notch-back) wprowadzono na rynek w 1999 roku. Samochody drugiej generacji otrzymały nową płytę podłogową o rozstawie osi zwiększonym o niemal o 10 cm. Kształty nadwozia, zgodnie z ówczesnymi tendencjami stylistycznymi, miały wyraźnie podkreślone krawędzie, nadające bryle bardziej indywidualny charakter.

Gama silników składała się początkowo z sześciu silników benzynowych o pojemności skokowej od 1,2 do 2,0 dm3 oraz dwóch silników Diesla o pojemności 1,7 lub 2,0 dm3. Ten ostatni silnik wyróżniał się zastosowaniem bezpośredniego wtrysku paliwa.

W 1999 roku pojawiła się na rynku usportowiona wersja trzydrzwiowa oznaczona skrótem OPC (Opel Performance Center) z silnikiem o mocy 117 kW (160 KM).

Druga generacja rodziny samochodów Astra była jeszcze bardziej rozbudowana niż pierwsza. Nowością było opracowanie wersji z nadwoziem typu coupe oraz pochodnego samochodu wielofunkcyjnego o nazwie Zafira.

W marcu 2000 roku debiutowała wersja Coupe, której produkcję podjęto w zakładach Bertone we Włoszech, a jesienią gamę jednostek napędowych powiększono o benzynowy silnik o pojemności 2,2 dm3. W następnym roku w zakładach Bertone uruchomiono produkcję kabrioletów z miękkim składanym dachem.

Jesienią 2002 roku wersja OPC otrzymała znacznie mocniejszy silnik, a cała rodzina przeszła drobną modernizację (makijaż). W maju 2003 wprowadzono zmodernizowane silniki: benzynowy 1,6 i i turbodiesel 1,7 dm3.

Zakończenie produkcji podstawowych wersji nadwoziowych nastąpiło jesienią 2003 roku, ale samochody z nadwoziami coupe i kabriolet produkowano do 2005 roku.

Od jesieni 2003 roku do sierpnia 2009 niektóre modele tej generacji były nadal wytwarzane pod nazwą Astra Classic II w fabryce Opla w Gliwicach.

Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA
Miniatura OPEL ASTRA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024