Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

RENAULT MEGANE I (1994-2003)

Miniatura RENAULT MEGANE

W październiku 1994 roku przedstawiono seryjny model Megane z nadwoziem typu hatch-back. Samochód ten zastąpił wprowadzonego do produkcji w 1988 roku Renault 19. Nadwozie modelu Megane wyróżniało się obłymi kształtami bryły i stylistycznie dopasowanymi szczegółami, jak lampy przednie i tylne, klamki zewnętrzne czy listwy boczne. Do napędu tych pojazdów wykorzystano pięć benzynowych jednostek napędowych o pojemności skokowej od 1,4 do 2,0 dm3 oraz dwa silniki Diesla (wolnossący i turbodoładowany) o pojemności 1,9 dm3.

We wrześniu 1995 roku zaprezentowano trzydrzwiowe, czteromiejscowe nadwozie coupe o nazwie Coach, powstałe na płycie podłogowej o nieco mniejszym rozstawie osi. Do napędu wykorzystano wyłącznie benzynowe jednostki napędowe: mocniejszą wersję silnika o pojemności 1,6 dm3 oraz dwa różne silniki o pojemności skokowej 2,0 dm3.

We wrześniu 1996 roku do gamy Megane dodano minivana o nazwie Scenic oraz dłuższą wersję trzybryłową nazwaną jako Classic. Model Scenic został zbudowany na podniesionej płycie podłogowej bazowego modelu hatch-back. Został wyposażony w podpodłogowe schowki ułatwiające pakowanie drobnego bagażu. Wkrótce Scenic uzyskał tytuł "Samochodu Roku 1997".

Podczas paryskiego Salonu Samochodowego w 1996 roku zaprezentowano model Cabrio. Wersja ta bazowała na odmianie coupe, była od niej jednak o 10 cm dłuższa. Do napędu Cabrio zastosowano benzynowe silniki o pojemności 1,6 dm3 oraz 16-zaworowy silnik o pojemności 2,0 dm3. Gama silników w rodzinie Megane była stopniowo rozszerzana.

W kwietniu 1999 roku rodzina samochodów Megane została poddana gruntownemu "face-liftingowi". Zmiany dotyczyły przede wszystkim przedniej części nadwozia. Nie zapomniano jednak o tylnej części, gdzie zmieniono lampy i zderzaki. Zmieniono wówczas nazwę Coach na Coupe, a w 2000 roku nazwy odmian wyposażeniowych. Z rodziny tej usunięto wówczas Scenica, natomiast dodano kolejną wersję nadwoziową - kombi o nazwie Grandtour. Gamę silników zredukowano do czterech nowych lub głęboko zmodernizowanych jednostek benzynowych. Zastosowano dwie jednostki o pojemności 1,4 dm3, pochodzący z Laguny silnik 1,6 16V oraz stosowany tylko w coupe pierwszy europejski silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny 2,0 16V IDE. Stosowany był również turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,9 dm3. Napęd był przekazywany na oś przednią poprzez pięciobiegowe skrzynie manualne lub skrzynię automatyczną typu Proactiv.

Produkcję samochodów pierwszej generacji zakończono w 2003 roku.

Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE
Miniatura RENAULT MEGANE

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024