Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

ALFA ROMEO 155 (1992-1997)

Logo ALFA ROMEO 155

Model o symbolu 155 miał swój debiut w styczniu 1992 roku w Barcelonie. Reprezentował firmę w segmencie rynkowym D. Trzybryłowe czterodrzwiowe nadwozie miało klinową sylwetkę, która podkreślała dynamiczny charakter pojazdu. Płyta podłogowa była adaptowana z popularnego Fiata Tipo. W przedniej obniżonej części nadwozia zabudowano wąskie lampy i charakterystyczny wlot powietrza.

Początkowo oferowano jedynie wersje z silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1,8, 2,0 oraz 2,5 dm3, ten ostatni był w układzie V6. Zespoły napędowe zabudowano poprzecznie, a napęd przenoszony był na koła przednie. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3 montowano tylko w wersji Q4, mającej napęd na wszystkie koła. Wiosną 1993 roku gamę silników powiększono o mniejszy silnik benzynowy oraz dwa turbodoładowane silniki Diesla o pojemności skokowej 1,9 i 2,5 dm3. Zastosowano niezależne zawieszenia wszystkich kół jezdnych.

Model 155 odnosił znaczące sukcesy sportowe w wyścigach samochodów turystycznych, rozgrywanych w Niemczech (DTM).

Wiosną 1995 roku przeprowadzono modernizację typu face-lifting. Zmiany były stosunkowo nieznaczne gdyż wlot powietrza zyskał chromowaną ramkę, a błotniki przednie zostały poszerzone. W silniku o pojemności skokowej 2,0 dm3 zastosowano nową 16- zaworową głowicę. Na genewskim Salonie Samochodowym w 1996 roku zaprezentowano nowe wersje silnikowe modelu 155. Zastosowano w nich wówczas nowoczesne 16- zaworowe benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,6 i 1,8 dm3.

Produkcje samochodów tej rodziny zakończono w 1997 roku, a jej następcą była rodzina o symbolu 156.

Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155
Miniatura ALFA ROMEO 155

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024