Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

FIAT BRAVO I (1995-2001)

Miniatura FIAT BRAVO

Oryginalność koncepcji modeli Brava/Bravo oraz zastosowane rozwiązania techniczne zostały uwieńczone zdobyciem zaszczytnego tytułu "Samochodu Roku 1996". Model Bravo otrzymał trzydrzwiowe nadwozie typu hatch-back o ciekawej dynamicznej stylizacji. Jego wygląd nawiązywał do samochodu sportowego i było to działanie zamierzone, gdyż pojazd adresowano do młodszej klienteli. Rozstaw osi jest taki sam jak w modelu Brava, natomiast długość została zmniejszona o 162 mm. Początkowo pojazd oferowano z czterema silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1,4 , 1,6 , 1,8 i 2,0 dm3. Dwa ostatnie silniki miały sportową charakterystykę i występowały w odmianach wyposażenia GT i HGT. Gamę uzupełniał silnik Diesla o pojemności 1,9 dm3, a od 1996 roku dostępne były pojazdy z turbodoładowanymi silnikami Diesla o tej samej pojemności, ale w dwóch wersjach różniących się mocą maksymalną.

W 1998 roku przeprowadzono modernizację (face-lifting) całej rodziny, po której nieznacznie zmienił się wlot powietrza oraz wystrój wnętrza. Zmieniono także gamę silników. Silnik 1,4 został zastąpiony przez 16-zaworowy silnik o pojemności 1,2 dm3, natomiast obydwa silniki Diesla zastąpił nowoczesny turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa należący do rodziny JTD. Pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,0 dm3 został także zmodernizowany dzięki czemu wzrosła moc i poprawiono przebieg momentu obrotowego.

Produkcja samochodów tej rodziny zakończona została w połowie 2001 roku a ich następcami stały się pojazdy o nazwie Stilo.

Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO
Miniatura FIAT BRAVO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024