Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

LEXUS GS IV (2011-2018)

Miniatura LEXUS GS

Oficjalny debiut czwartej generacji samochodów GS miał miejsce w sierpniu 2011 roku w Kalifornii. Wersje europejskie trafiły na rynek w połowie następnego roku. Ogólna koncepcja konstrukcyjna pozostała bez zmian. W nowym nadwoziu zachowano dotychczasową wielkość rozstawu osi, ale długość całkowita została powiększona o 65 mm. Przednia część nadwozia wyróżniała się dość agresywną formą.

Początkowo do napędu stosowano silniki benzynowe w układzie V6 w dwóch wersjach. Bazowy miał pojemność skokową 2,5 dm3, a większy 3,5 dm3. Napęd przekazywany był na tylne koła pojazdu poprzez automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach. Oferowano również wersję z dołączanym napędem przedniej osi (tylko z silnikiem 3,5 dm3). Uzupełnieniem gamy modelowej była wersja z napędem hybrydowym (450h). Mniejsza jednostka napędowa została wkrótce wycofana z produkcji.

W styczniu 2014 roku odbył się debiut usportowionej wersji F wyposażonej w potężny silnik V8 o pojemności 5,0 dm3, który współpracował z ośmiobiegowym automatem. W tym samym czasie wprowadzono na rynek drugą wersję hybrydową - 300h.

W połowie 2015 roku przeprowadzono modernizację samochodów tej rodziny. Zmiany wyglądu przedniej części nadwozia były dość kontrowersyjne.

Jesienią 2016 roku gama samochodów GS została powiększona o model 200t. Był to pierwszy model tej rodziny wyposażony w silnik czterocylindrowy i jednocześnie pierwszy wspomagany turbosprężarką.

Wiosną 2018 roku samochody rodziny GS zostały wycofane z europejskiej oferty marki Lexus.

Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS
Miniatura LEXUS GS

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024