Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

MASERATI 3500 (1957-1964)

Logo MASERATI 3500

Samochód o nazwie 3500 GT (Granturismo) został oficjalnie przedstawiony w marcu 1957 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Był pierwszym modelem tej marki przeznaczonym do produkcji w większej serii. Pierwsze egzemplarze wykonano w grudniu tegoż roku. W konstrukcji wykorzystywano rozwiązania znane z samochodów wyścigowych tej marki.

Strukturę nośną pojazdu stanowiła rama kratownicowa spawana z rur stalowych. Nadwozie w formie trzybryłowego coupe opracowano w firmie Carrozzeria Touring, gdzie również było produkowane. Wnętrze zaprojektowano w układzie 2+2, a w tylnej części znajdował się spory bagażnik. Zadbano także o eleganckie i bogate wyposażenie wnętrza.

Do napędu wykorzystano silnik pochodzący z wyścigowego modelu Tipo 350S, który został dostosowany do pojazdu drogowego. Była to sześciocylindrowa, rzędowa jednostka z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, o pojemności skokowej 3,5 dm3, zasilana poprzez trzy gaźniki.

Napęd przenoszony był na koła tylne poprzez czterobiegową mechaniczną skrzynię przekładniową.

W 1960 roku rozpoczęto produkcję otwartej wersji nadwoziowej Spider. Dwuosobowe nadwozie powstawało w firmie Carrozzeria Vignale i miało rozstaw osi skrócony o 100 mm. Pod względem stylistycznym nawiązywało do wersji coupe. Inne włoskie firmy nadwoziowe również proponowały swoje nadwozia, ale nie podjęto ich produkcji.

W następnym roku przeprowadzono modernizację tych pojazdów. Zmiany objęły zarówno nadwozie jak i zespoły mechaniczne. W nadwoziu zmiany miały charakter kosmetyczny. Nieco zmienione szyby przednia i boczne wpłynęły na ukształtowanie dachu, delikatnie zmieniono wlot powietrza i zastosowano prostokątne lampy przednich kierunkowskazów w miejsce okrągłych. Skorygowano również lampy tylne.

Nowością było wprowadzenie zasilania silnika poprzez wtrysk benzyny (wersja GTI), co wpłynęło na wzrost osiągów. Wprowadzono nową pięciobiegową skrzynię przekładniową, a hamulce bębnowe kół przednich zmieniono na tarczowe.

Zakończenie produkcji tych samochodów nastąpiło w 1964 roku. Ogółem wykonano 2226 egzemplarzy, w tym 242 sztuk w wersji Spider.

Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500
Miniatura MASERATI 3500

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024