Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

OPEL FRONTERA A (1991-1998)

Miniatura OPEL FRONTERA

Dostosowanie japońskiej konstrukcji do potrzeb rynków europejskich polegało głównie na wykorzystaniu zespołów napędowych pochodzących z gamy Opla. Debiut rynkowy pierwszej generacji samochodów Frontera, odbył się jesienią 1991 roku. W skład tej rodziny wchodziły pojazdy z dwoma nadwoziami o różnych rozstawach osi. Krótszy pojazd o dodatkowej nazwie Sport miał trzydrzwiowe nadwozie typu kombi, z tym, że tylna część wykonana była w postaci odejmowanego hard-topa (z tworzywa sztucznego). Drugą wersją było pięciodrzwiowe kombi zapewniające wyższy komfort jazdy. Obie wersje miały konstrukcję ramową i klasyczny układ zespołów napędowych. Napęd kół przednich włączany był przez kierowcę, przy pomocy specjalnej dźwigni.

Wersja krótka wyposażona była w silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 dm3, natomiast w wersji długiej montowano silnik o pojemności 2,4 dm3 lub turbodiesel o pojemności 2,3 dm3. Dzięki rozsądnej cenie i dobrym własnością użytkowym Frontera stała się w krótkim czasie liderem europejskiego rynku samochodów terenowych.

W 1994 roku gama pojazdów została powiększona o otwarte nadwozie (o mniejszym rozstawie osi) z miękkim składanym dachem. W następnym roku zmieniono gamę silników oraz zmodyfikowano zawieszenie tylnych kół. Nowy silnik benzynowy miał pojemność 2,2 dm3, natomiast wolnossący silnik Diesla 2,8 dm3.

Nowością 1996 roku był turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,5 dm3. W tym roku wprowadzono również nową tablicę rozdzielczą.

Produkcję samochodów pierwszej generacji zakończono w 1998 roku.

Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA
Miniatura OPEL FRONTERA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024