Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SEAT IBIZA IV (2008-2016)

Miniatura SEAT IBIZA

Czwarta generacja Ibizy zaprezentowana była w maju 2008 roku na Salonie Samochodowym w Madrycie. Nowe dwubryłowe nadwozie o odmiennej stylizacji zostało wydłużone o 8 cm, ale rozstaw osi zwiększył się jedynie o 1 cm. Pod względem stylistycznym kształty nadwozia nawiązywały do nowszych, bardziej wyrazistych modeli marki Seat jak Altea i Leon. Początkowo zaoferowano tylko wersję pięciodrzwiową. Niedługo, bo w czerwcu tegoż roku przedstawiono trzydrzwiową wersję Ibizy, którą określono jako SportCoupe (SC).

Gamę silników i układy napędowe przejęto z poprzedniej generacji, ale przystosowano je do nowych wymogów ekologicznych.

W 2009 roku trafiły na rynek usportowione wersje FR (Formula Racing) oraz Cupra.

W styczniu 2010 roku odnowiono gamę jednostek napędowych, zarówno benzynowych jak i turbodiesli. Zgodnie z aktualną tendencją wprowadzono bardziej ekonomiczne silniki o mniejszej pojemności skokowej. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tegoż roku zaprezentowano trzecią wersję nadwoziową w postaci pięciodrzwiowego kombi o nazwie SportTourer (ST). Zachowano w nich bazowy rozstaw osi, ale istotnie powiększono długość. Samochody te otrzymały już nową gamę ekonomicznych silników.

W marcu 2012 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowano zmodyfikowaną rodzinę samochodów Ibiza. Operacja face-lifting objęła głównie przednią część nadwozia. Pojazdy te otrzymały zmieniony zderzak przedni oraz reflektory. We wnętrzu zastosowano lepsze materiały wykończeniowe i zmodernizowaną tablicę rozdzielczą.

Końcem 2013 roku do gamy dołączono wersję napędzaną silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 dm3, mającym możliwość wyłączania z pracy dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach.

W 2014 roku, podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu, przedstawiono drugi etap modernizacji rodziny Ibizy. Zmiany zewnętrzne były niewielkie, a najbardziej widoczny był nieco inny wlot powietrza oraz zespolone lampy przednie i tylne. We wnętrzu wprowadzono multimedialny wyświetlacz oraz wielofunkcyjną kierownicę. Zmodernizowano także zespoły podwoziowe oraz gamę jednostek napędowych. Sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto dopiero w połowie 2015 roku.

Wszystkie silniki spełniały wymogi normy Euro6. Nowością były trzycylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 1,0 dm3 oraz 1,8 TSI dla modelu Cupra. W grupie silników Diesla były to trzycylindrowe jednostki o pojemności 1,4 dm3 w trzech wariantach o zróżnicowanych osiągach.

Zakończenie produkcji samochodów czwartej generacji nastąpiło wieloetapowo. Samochody z nadwoziami kombi wypadły z produkcji w połowie 2016 roku, a modele trzydrzwiowe produkowano do końca tegoż roku, natomiast produkcję modeli pięciodrzwiowych zakończono dwa miesiące później.

Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA
Miniatura SEAT IBIZA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024