Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SKODA OCTAVIA IV (2012-...)

Miniatura SKODA OCTAVIA

Oficjalna prezentacja nowej Octavii z nadwoziem typu hatch-back odbyła się w grudniu 2012 roku na terenie fabrycznego muzeum w miejscowości Mlada Boleslav, natomiast sprzedaż rozpoczęto w pierwszych miesiącach 2013 roku.

Samochód powstał na całkowicie nowej, modularnej platformie MQB, opracowanej przez specjalistów grupy Volkswagen. W stosunku do poprzedniej generacji znacznie powiększono wymiary zewnętrzne i wewnętrzne. Rozstaw osi zwiększył się o niemal 11 cm. Nadwozie stało się bardziej proporcjonalne, a nowa stylizacja zyskała uznanie. Silnym atutem pojazdu jest pojemny bagażnik. Wzbogacono wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa.

Od początku sprzedaży zaoferowano szeroką gamę silników. Jednostki benzynowe miały pojemność skokową 1,2, 1,4 i 1,8 dm3, natomiast turbodiesle 1,6 oraz 2,0 dm3. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Napęd na koła przednie przekazywany jest poprzez mechaniczne skrzynie przekładniowe, tradycyjne lub dwusprzęgłowe DSG.

Wersja z nadwoziem kombi debiutowała podczas Salonu Samochodowego w Genewie, w marcu 2013 roku, a miesiąc później pojawiły się odmiany z dołączanym napędem tylnej osi (system Haldex). Samochody z nadwoziami kombi dostępne były z pełną gamą silników, ale tylko trzy z nich są wykorzystywane do napędu 4x4. Kilka miesięcy później debiutowały usportowione wersje noszące oznaczenie RS. Pojazdy te, w obu wersjach nadwoziowych, przedstawiono w czerwcu 2013 roku. Do wyboru były zarówno silnik benzynowy jak i silnik Diesla. Wiosną 2014 roku dołączyły do gamy uterenowione wersje o nazwie Scout.

W połowie 2015 roku dokonano zmian w gamie silników benzynowych TSI i Diesli TDI. Podwyższono osiągi i dostosowano do wymogów ekologicznej normy Euro6. Wkrótce potem zaoferowano bardziej wysilone wersje RS 230.

Nowością 2016 roku było wprowadzenie nowej wersji silnikowej - 1,0 TSI. Był to trzycylindrowy turbodoładowany silnik, który zastąpił czterocylindrową jednostkę o pojemności 1,2 dm3.

Jesienią tegoż roku przeprowadzono modernizację tej rodziny, ale rynkowy debiut odświeżonych modeli nastąpił w 2017 roku. W ramach face-liftingu zmieniono przednią część nadwozia. Zespolone lampy przednie zostały podzielone na dwie części, a niewielkie zmiany dotknęły wlot powietrza. Lampy tylne otrzymały inny wygląd, a także wzbogacono wyposażenie pojazdów.

Silniki benzynowe o pojemności 1,4 dm3 zostały zastąpione nowszymi jednostkami pojemności 1,5 dm3. W tym samym czasie wzmocniono silnik wersji RS.

Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024