Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

CHRYSLER PT CRUISER (2000-2009)

Logo CHRYSLER PT CRUISER

Oficjalna prezentacja modelu PT Cruiser odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Detroit w 1999 roku. Nadwozie opracowane zostało w tzw. stylu modern - retro, w którym umiejętnie połączono rozwiązania nowoczesne z kształtami stosowanymi w latach trzydziestych. Wnętrze tego nietypowego pojazdu łączy cechy zwartego hatch-backa i pojazdu wielofunkcyjnego (MPV).

Seryjna produkcja tego modelu ruszyła w połowie 2000 roku w fabryce Toluca w Meksyku.

Pod względem konstrukcyjnym model PT Cruiser wykorzystuje elementy popularnego modelu Neon. Płyta podłogowa została nieznacznie zmieniona. Podstawową jednostką napędową był czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 dm3. Może on współpracować zarówno z mechaniczną, pięciobiegową jak i automatyczną czterobiegową skrzynią przekładniową. Pojazdy z tym silnikiem (pochodzącym także z modelu Neon) były eksportowane do Europy. Na rynek amerykański przeznaczony był samochód z silnikiem o pojemności 2,4 dm3, z którym współpracowała tylko automatyczna skrzynia biegów.

Duże zainteresowanie tym pojazdem w Europie skłoniło zarząd koncernu do decyzji o podjęciu jego produkcji także w austriackiej fabryce w Graz.

Pod koniec 2001 wprowadzono na rynek tańszą wersję z silnikiem o pojemności 1,6 dm3, a nowością 2002 roku był model 2,2 CRD napędzany nowoczesnym turbodoładowanym silnikiem Diesla. Jest to pierwszy przypadek zastosowania silnika Mercedes Benz w samochodzie amerykańskim.

Wersja z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,4 dm3 debiutowała w 2003 roku. Na niektórych rynkach była oferowana z oznaczeniem GT.

W następnym roku gama modelowa tej rodziny powiększona została o kabriolet z miękkim składanym dachem i pałąkiem bezpieczeństwa. W maju 2005 roku przeprowadzono niewielką modernizację tych samochodów. Po operacji face-lifting zmieniła się nieco przednia część nadwozia, a zwłaszcza wlot powietrza i lampy. Nieznacznie zmodyfikowano także wnętrze pojazdu. Zmiany te wprowadzono początkowo tylko w nadwoziach zamkniętych, a w kabrioletach w następnym roku modelowym. Od tego czasu turbodoładowany silnik benzynowy pojemności 2,4 dm3 dostępny był w USA w dwóch wersjach różniących się osiągami. Mocniejsza z nich nosiła dodatkowe oznaczenie HO (High Output).

W marcu 2006 roku wyprodukowano milionowy egzemplarz modelu PT Cruiser.

Zakończenie produkcji tych pojazdów odbyło się w dwóch etapach. W grudniu 2007 roku wstrzymano produkcję kabrioletów, a pozostałe modele wytwarzano do końca 2009 roku.

Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER
Miniatura CHRYSLER PT CRUISER

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024