Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

SKODA ROOMSTER (2006-2015)

Logo SKODA ROOMSTER

Model o nazwie Roomster został przedstawiony jako pojazd studialny w 2003 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Wzbudził duże zainteresowanie swoją formą zewnętrzną i funkcjonalnością. Zdecydowano się więc na podjęcie produkcji, a wersja produkcyjna debiutowała na genewskim Salonie Samochodowym w 2006 roku. Angielska nazwa tej Skody słusznie wskazywała na obszerne i wielofunkcyjne wnętrze.

Pod względem konstrukcyjnym model ten korzysta zarówno z elementów modeli Fabia jak i Octavia. Opracowano dla niego nową płytę podłogową o rozstawie osi wynoszącym 2617 mm. Wielofunkcyjne nadwozie o dwubryłowej sylwetce otrzymało obłe kształty i silnie pochyloną szybę przednią. Jego charakterystyczną cechą są boczne okna o wyraźnie zróżnicowanej wysokości. Długość całkowita pojazdu nieznacznie przekraczała 4,2 m, Atutem tego modelu jest możliwość łatwego przekształcania wnętrza i jego dostosowania do bieżących potrzeb użytkownika. Drugi rząd siedzeń składał się z trzech foteli, które indywidualnie można przesuwać, składać i wyjmować.

Od początku sprzedaży dostępnych było sześć wersji silnikowych modelu Roomster. Trzy z nich to silniki benzynowe, które miały pojemność skokową 1,2, 1,4 oraz 1,6 dm3. Pozostałe jednostki napędowe to turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 1,4 (w dwóch wersjach) i 1,9 dm3.

Na bazie modelu Roomster, powstał w 2007 roku samochód dostawczy o nazwie Praktik. W tym samym roku debiutowała na rynku wersja Scout wyróżniająca się szerokimi osłonami nadwozia z tworzyw sztucznych.

Wiosną 2010 roku rodzina tych modeli została poddana modernizacji. Nadwozie po modernizacji typu face-lifting otrzymało zmienioną część przednią i nowy wystrój tablicy rozdzielczej.

Zmieniono także gamę jednostek napędowych. Wprowadzono nowe silniki o mniejszej pojemności skokowej, zużywające mniej paliwa przy porównywalnych osiągach. Opcjonalnie dostępna była dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa typu DSG. Najbardziej ekonomiczna wersja Greenline wyposażona był w silnik 1,2 TDI.

W 2011 roku produkcję samochodów Roomster przeniesiono z fabryki w Kvasinach do zakładu w miejscowości Vrchlabi.

Zakończenie produkcji tych samochodów nastąpiło w kwietniu 2015 roku.

Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER
Miniatura SKODA ROOMSTER

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024