Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SUBARU FORESTER I (1997-2001)

Miniatura SUBARU FORESTER

W konstrukcji nadwozia wykorzystano płytę podłogową z modelu Impreza. Pojazd otrzymał pięciodrzwiowe samonośne nadwozie typu kombi stonowanej "pudełkowe" stylizacji. Charakterystyczną jego cechą było zastosowanie bezramkowych drzwi bocznych.

Do napędu zastosowano czterocylindrowy benzynowy silnik w układzie boxer, o pojemności skokowej 2,0 dm3. Poprzez mechaniczną skrzynię biegów napęd trafiał do skrzynki redukcyjno-rozdzielczej z międzyosiowym mechanizmem różnicowym wyposażonym w sprzęgło wiskotyczne. Opcją była automatyczna czterobiegowa skrzynia hydromechaniczna uzupełniona o sprzęgło wielopłytkowe, z możliwością zmiennego rozdziału momentu obrotowego na poszczególne osie.

W następnym roku rozszerzono gamę silników. W Europie pojawił się model z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 dm3 (w Japonii o jeszcze wyższych osiągach), a na innych rynkach z silnikiem wolnossącym o pojemności 2,5 dm3. Wersje doładowane wyróżniały się dodatkowym wlotem powietrza na pokrywie silnika.

Wiosną 2000 roku samochody Forester poddane zostały face-liftingowi. Zmienił się wlot powietrza, pokrywa silnika i zderzaki. Niewielkie zmiany wprowadzono także we wnętrzu oraz w zespołach napędowych. Europejskie wersje silnikowe zostały nieznacznie wzmocnione.

Zakończenie produkcji tych pojazdów nastąpiło końcem 2001 roku.

Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024