Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SUBARU FORESTER III (2007-2012)

Miniatura SUBARU FORESTER

Trzecia generacja debiutowała w Japonii w grudniu 2007 roku, natomiast oficjalna prezentacja odbyła się w styczniu 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Sprzedaż w USA ruszyła wiosną tegoż roku, a w Europie pół roku później.

Nowe nadwozie miało zwiększony o 90 mm rozstaw osi i podobny przyrost długości całkowitej. Zwiększyła się także szerokość i wysokość pojazdu. Zmiany te wpłynęły oczywiście na powiększenie wnętrza i bagażnika. Zewnętrzne kształty nadwozia stały się bardziej obłe, ale zmieniono konstrukcję drzwi na tradycyjne, czyli z integralną ramą.

Podstawową jednostką napędową stał się zmodernizowany wolnossący silnik o pojemności 2,0 dm3, który oprócz wyższych osiągów spełniał wymagania ekologicznej normy Euro4. Turbodoładowana wersja silnika 2,0 dm3 oferowana była tylko na niektórych rynkach np. w Szwajcarii.

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, jesienią 2008 zaprezentowano pierwszy w historii silnik Diesla w układzie boxer. Miał cztery cylindry i pojemność skokową 2,0 dm3.

Silnik ten wkrótce montowany był w Foresterze i współpracował z sześciobiegową skrzynią mechaniczną.

Jesienią 2010 roku przeprowadzono nieznaczną modernizację tych samochodów. W nadwoziu zmieniono wypełnienie wlotu powietrza, a do lusterek zewnętrznych wprowadzono kierunkowskazy boczne. Podstawową nowością był benzynowy silnik 2,0 dm3 o zmienionych wymiarach głównych. Osiągi pozostały na podobnym poziomie, ale zredukowano zużycie paliwa. Ulepszono także zawieszenie kół jezdnych.

Zakończenie produkcji samochodów Forster trzeciej generacji nastąpiło końcem 2012 roku.

Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER
Miniatura SUBARU FORESTER

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024