Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

SUZUKI VITARA (1988-1997)

Logo SUZUKI VITARA

Lekkie samochody terenowe o nazwie Vitara powstały w oparciu o dotychczasowe doświadczenia firmy oraz badania rynku wykazujące zapotrzebowanie na pojazdy o charakterze terenowo-rekreacyjnym. Rynkowy debiut modelu Vitara odbył się w 1988 roku. Zwarte nadwozie zrywało z tradycyjną kanciastą sylwetką. Jego forma przypominała zwykły samochód osobowy o gładkich i płynnych powierzchniach i właściwych proporcjach. Tylko krótkie zwisy i duże koła świadczyły o przeznaczeniu pojazdu.

Pojazd miał klasyczną konstrukcje ramową i dostępny był od początku produkcji w dwóch wersjach nadwoziowych, jako trzydrzwiowe kombi lub kabriolet z miękkim dachem.

Do napędu stosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 dm3. W układzie napędowym, obok skrzyni biegów znajdował się reduktor i skrzynia rozdzielcza. Napęd kół tylnych jest stały, a przednich dołączalny.

Vitara szybko zyskała uznanie na światowym rynku i wkrótce uruchomiono jej produkcję w Hiszpanii oraz w Kanadzie. W Japonii model ten występował pod nazwą Escudo, a w USA i Kanadzie jako Trucker lub Sidekick.

W 1991 roku wdrożono do produkcji wydłużoną wersję nadwoziową mającą układ pięciodrzwiowy. Model Vitara S.W. napędzany był mocniejszą odmianą silnika o pojemności 1,6 dm3, wyposażoną w głowice o 16 zaworach. Ten mocniejszy silnik od 1993 roku dostępny był także w "krótkich" wersjach nadwoziowych.

Od 1995 roku w modelach S.W. rozszerzono gamę silników, a równocześnie zmieniono nieco wygląd przedniej części nadwozia (face-lifting). Nowymi jednostkami napędowymi były benzynowy silnik w układzie V6 o pojemności 2,0 dm3 oraz czterocylindrowy turbodoładowany silnik Diesla, również o pojemności 2,0 dm3. Zaczęto także stosować automatyczne skrzynie biegów. Równocześnie zmieniono przednią ścianę nadwozia i dodano szerokie listwy boczne.

Na niektórych rynkach dostępne były krótkie wersje Vitary wyposażone we francuskie (PSA)silniki Diesla o pojemności skokowej 1,9 dm3.

W 1997 roku wprowadzono te same zmiany nadwoziowe w krótkich modelach oraz zastosowano większy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3. Wersje S.W wyposażono w mocniejszy silnik Diesla.

Zakończenie produkcji samochodów Vitara nastąpiło w 1997 roku. W następnym roku

wprowadzono na europejski rynek nowy, większy model o nazwie Grand Vitara.

Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA
Miniatura SUZUKI VITARA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024