Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

ALFA ROMEO BRERA (2005-2010)

Logo ALFA ROMEO BRERA

Pod nazwą Brera kryje się pełnokrwisty samochód sportowy z nadwoziem typu coupe. Wersja studialna tego pojazdu była przedstawiona w 2002 roku, natomiast prezentacja wersji produkcyjnej odbyła się w marcu 2005 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Atrakcyjnie ukształtowane nadwozie opracował słynny projektant G.Giugiaro z firmy ItalDesign. Zespoły mechaniczne w większości pochodziły z modelu 159.

Produkcja samochodów Brera ruszyła w grudniu 2005 roku w zakładzie Pininfarina w pobliżu Turynu. Pojazd wzbudził wówczas uznanie, co potwierdzają liczne nagrody.

W pierwszym okresie gama jednostek napędowych składała się z dwóch silników benzynowych oraz turbodoładowanego silnika Diesla. Silniki benzynowe o pojemności skokowej 2,2 oraz 3,2 dm3 otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa. Pięciocylindrowy silnik Diesla miał pojemność 2,4 dm3. Wszystkie silniki montowano poprzecznie w przedniej części pojazdu. Napęd przenoszony był na koła przednie poprzez sześciobiegowe mechaniczne skrzynie przekładniowe. Wersja z silnikiem 3,2 dm3 oferowana była z dołączanym napędem osi tylnej (Q4) oraz z automatyczną skrzynią biegów. Zrobotyzowana skrzynia Selespeed montowana była z benzynowym silnikiem 2,2 dm3 od 2007 roku.

Niewielka modernizacja została przeprowadzona w 2008 roku. Zastosowano lżejsze elementy podwozia oraz nowe lepsze fotele.

W 2009 roku gamę silników powiększono o dwie turbodoładowane jednostki; benzynową o pojemności 1,75 dm3 i Diesla o pojemności 2,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów Brera nastąpiło w październiku 2010 roku. Ogółem wykonano około 21 800 egzemplarzy tych pojazdów.

Miniatura ALFA ROMEO BRERA
Miniatura ALFA ROMEO BRERA
Miniatura ALFA ROMEO BRERA
Miniatura ALFA ROMEO BRERA
Miniatura ALFA ROMEO BRERA
Miniatura ALFA ROMEO BRERA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024