Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

AUDI 100 II (1976-1982)

Miniatura AUDI 100

W sierpniu 1976 roku na rynek trafiła druga generacja modelu 100. Nowe nadwozie było dłuższe i szersze od poprzednika, ale rozstaw osi nie został zmieniony. Początkowo oferowano tylko model czterodrzwiowy, Kształty nadwozia zostały zgodnie z ówczesnymi tendencjami, nieco zaostrzone.

Gama jednostek napędowych składała się z czterocylindrowych silników benzynowych o pojemności skokowej 1,6 lub 2,0 dm3. Silniki łączono zarówno z mechanicznymi jak i automatycznymi (hydromechanicznymi) skrzyniami przekładniowymi. Napęd przekazywany był na koła przednie.

Od lutego 1977 roku dostępny był również model dwudrzwiowy, a w sierpniu tegoż roku pojawił się trzeci model z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatch-back o nazwie Avant. Wersji coupe nie wdrożono.

W tym samym roku wprowadzono pięciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,2 dm3 z wtryskowym układem zasilania. W 1978 roku gamę silników rozszerzono o dwa następne silniki pięciocylindrowe; benzynowy o pojemności 2,0 dm3 (gaźnikowy) oraz wolnossący silnik Diesla o tej samej pojemności.

W 1979 roku przeprowadzono modernizację (face-lifting), po której zmieniła się nieco forma przedniej części nadwozia (reflektory i zderzaki) oraz powiększono tylne lampy. Na bazie zmodernizowanej wersji rozpoczęto również produkcję bardziej luksusowej serii 200, która w tej bazie danych tworzy oddzielną rodzinę.

Nowością 1980 roku był pięciocylindrowy silnik gaźnikowy o pojemności 1,9 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w 1982 roku. Łącznie wykonano około 850 tysięcy tych pojazdów.

Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100
Miniatura AUDI 100

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024