Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

FIAT CROMA II (2005-2010)

Miniatura FIAT CROMA

Nazwa Croma została powtórnie użyta w 2005 roku. Nowy model powstał przy wykorzystaniu platformy koncernu General Motors o nazwie Epsilon, gdyż w tym czasie trwała współpraca tych obu koncernów. Z tego faktu wynikają liczne podobieństwa w zakresie zespołów napędowych i podwoziowych do takich modeli jak Opel Vectra C i Saab 9-3 (drugiej generacji). Dwubryłowe nadwozie otrzymało całkowicie odmienną od tych modeli formę zewnętrzną. Jej projekt opracowano w firmie Ital Design pod kierunkiem znanego stylisty G. Giugiaro.

Gama jednostek napędowych składała się z dwóch czterocylindrowych silników benzynowych oraz trzech turbodoładowanych silników Diesla. Jednostki benzynowe o pojemności 1,8 oraz 2,2 dm3 pochodziły z rodziny Ecotec produkowanej przez koncern GM. Silniki Diesla o pojemności 1,9 i 2,4 dm3 produkcji Fiata miały bezpośredni wtrysk paliwa. Mniejszy z nich oferowany był w dwóch wersjach o różnych osiągach. Napęd przenoszony był na koła przednie, przy czym stosowano zarówno mechaniczne jak i hydro mechaniczne skrzynie przekładniowe

Końcem 2007 roku przeprowadzono modernizację tej rodziny, ale ich sprzedaż rozpoczęto już w 2008 roku. Po face-liftingu zmieniły się oba zderzaki, lampy przednie oraz wlot powietrza. Nie zdecydowano się na większe zmiany w mechanizmach.

Zakończenie produkcji pojazdów tej rodziny nastąpiło w 2010 roku i podobnie jak poprzednio nie przygotowano następcy.

Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA
Miniatura FIAT CROMA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024