Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

PEUGEOT 605 (1989-1999)

Logo PEUGEOT 605

Samochód oznaczony symbolem 605, po kilku latach przerwy, stał się następcą prestiżowego modelu 604.

Jego prezentacja odbyła się podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem jesienią 1989 roku. W tym samym czasie rozpoczęto jego sprzedaż we Francji, a na innych rynkach pojawił się wiosną 1990 roku. Ogólna koncepcja konstrukcyjna została radykalnie zmieniona, bowiem zrezygnowano z układu klasycznego na rzecz przednionapędowego. Płyta podłogowa, zespoły napędowe oraz podwoziowe zostały zunifikowane z zespołami największego modelu Citroena-XM.

Trzybryłowe nadwozie typu notch-back zostało zaprojektowane we włoskiej firmie Pininfarina. Elegancka sylwetka o miękkich i spokojnych liniach charakteryzowała się dużymi kątami pochylenia szyby przedniej i tylnej. Nadwozie zostało starannie dopracowane pod względem aerodynamicznym. Obszerne i luksusowo wyposażone wnętrze zapewniało wysoki komfort jazdy.

Początkowo do napędu modelu 605 stosowano wyłącznie silniki benzynowe, czterocylindrowe o pojemności skokowej 2,0 dm3 oraz sześciocylindrowe (V6) o pojemności skokowej 3,0 dm3. Każdy z nich oferowano w dwóch wariantach o różnych osiągach.

W 1990 roku gamę silników powiększono o jednostki wysokoprężne. Były to silniki czterocylindrowe o pojemności około 2,1 dm3 w wersji wolnossącej i turbodoładowanej. Napęd na koła przednie przekazywany był standardowo poprzez mechaniczne skrzynie pięciobiegowe lub alternatywnie przez czterobiegowe skrzynie automatyczne.

Dwa lata później wprowadzono turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3.

W połowie 1994 roku przeprowadzono modernizację typu face-lifting. Przednia część nadwozia nieco się zmieniła, a długość całkowita wzrosła o 45 mm. Nastąpiły także zmiany w gamie silników. Wycofano wolnossący silnik Diesla, natomiast wprowadzono mocniejszy turbodoładowany silnik o pojemności skokowej 2,5 dm3.

W 1997 roku wymieniono dotychczasowe silniki w układzie V6 o pojemności 3,0 dm3 na nowsze jednostki o podobnej pojemności, ale o innych wymiarach głównych i wyższych osiągach.

Zakończenie produkcji modelu 605 nastąpiło we wrześniu 1999 roku. Ogółem wykonano 254,5 tysiąca egzemplarzy modelu 605.

Miniatura PEUGEOT 605
Miniatura PEUGEOT 605
Miniatura PEUGEOT 605
Miniatura PEUGEOT 605
Miniatura PEUGEOT 605
Miniatura PEUGEOT 605

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024