Logo Auto-era
Logo Auto-era

Katalog samochodów seryjnych

FIAT SEICENTO (1997-2008)

Logo FIAT SEICENTO

Model o nazwie Seicento (czyli sześćset) wszedł do produkcji w polskiej fabryce Fiata jesienią 1997 roku, ale na rynku debiutował wiosną 1998 roku i stał się następcą popularnego Cinquecento. W nowym nadwoziu wykorzystano dotychczasową płytę podłogową wprowadzając jednak szereg wzmocnień i usztywnień poprawiających bezpieczeństwo. Kształty dwubryłowego nadwozia zostały znacznie bardziej zaokrąglone w stosunku do poprzednika. Uwagę zwracają nowe lampy, zderzaki wtopione w bryłę nadwozia, szerokie słupki tylne i owalna szyba tylna. Całkowicie zmienił się wystrój wnętrza i kształt tablicy rozdzielczej.

Początkowo w modelu tym stosowano dwa typy czterocylindrowych silników o pojemnościach skokowych 900 i 1100 cm3. Mniejszy silnik stanowił wyposażenie wersji S, SX i Citymatic, natomiast jednostkę 1100 (z nowoczesnej rodziny FIRE) stosowano w wersjach Suite i Sporting. Wersja o nazwie Citymatic została wyposażona w automatyczny układ sterowania sprzęgłem, co znakomicie ułatwiało jazdę w ruchu miejskim. Wersja Sporting miała bardziej agresywny kształt przedniego zderzaka, szersze koła z lekkiego stopu, a we wnętrzu umieszczono obrotomierz i głębsze fotele przednie.

W gamie na 1999 rok rozszerzono stosowanie silnika o pojemności 1100 cm3 i wzbogacono wyposażenie podstawowe.

Jesienią 2000 roku model Seicento został poddany delikatnemu "face-liftingowi". Nowy większy zderzak przedni wpłynął na zmianę wyglądu pojazdu, a jednocześnie umożliwił montaż reflektorów przeciwmgielnych. Silnik o pojemności 1100 otrzymał wtrysk wielopunktowy (MPI) i spełniał wówczas wymagania normy Euro 3.

Nowością 2001 roku były samochody serii Brush wyróżniające się dwubarwną kolorystyką oraz limitowana do 1000 sztuk seria samochodów Sporting Schumacher.

W 2002 roku zakończono produkcję modeli z silnikiem o pojemności 900 cm3 oraz wersji Sporting. We wrześniu 2005 roku zmieniono oficjalną nazwę handlową tych samochodów z Seicento na 600, co było podyktowane przywiązaniem do tradycji, gdyż właśnie wtedy mijała 50 rocznica uruchomienia słynnego modelu Fiat 600 (z silnikiem umieszczonym z tyłu).

W roku 2008 samochody osobowe tej rodziny zostały wycofane z oferty rynkowej, natomiast nadal produkowano wersję dostawczą (Van).

Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO
Miniatura FIAT SEICENTO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024