Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

JAGUAR S-TYPE II (1998-2007)

Miniatura JAGUAR S-TYPE

Oficjalna prezentacja nowej generacji modeli S-type nastąpiła jesienią 1998 roku, podczas Salonu Samochodowego w Birmingham. Samochód ten od razu zdobył wielu sympatyków i cieszył się dużym zainteresowaniem na rynku. Kształty obłego nadwozia, zwłaszcza przedniej części, wyraźnie nawiązywały do poprzednika z lat 60-tych.

Konstrukcja samochodów S-type powstała przy wykorzystaniu niektórych zespołów z innych pojazdów koncernu Forda. Płyta podłogowa była taka sama jak w amerykańskim "małym" Lincolnie typu LS.

Do napędu pojazdu zastosowano silniki benzynowe w układzie V6 o pojemności skokowej 3,0 dm3 oraz w układzie V8 o pojemności 4,0 dm3. Mniejszy z nich stanowił rozwinięcie znanego silnika Forda o nazwie Duratec. Silnik V8 został adaptowany z większych modeli marki Jaguar. Pojazdy te miały klasycznie rozwiązany układ napędowy, w którym zastosowane były pięciobiegowe mechaniczne lub automatyczne skrzynie przekładniowe.

Wiosną 2001 roku gamę modeli powiększono o wersje Sport, ze zmienionym zawieszeniem i większymi kołami o średnicy 18".

W grudniu 2001 roku samochody S-type poddano modernizacji typu face-lifting. W wyniku korekty kształtu zderzaków zwiększyła się nieco długość całkowita. Zmieniono także gamę silników. Wprowadzono mniejszą jednostkę napędową o pojemności 2,5 dm3 oraz zmodernizowano silnik V8. Jego pojemność skokową powiększono do 4,2 dm3, co wpłynęło na poprawę osiągów. Wprowadzono także nową automatyczną skrzynię o sześciu biegach.

Kolejną nowością była usportowiona wersja oznaczona dodatkową literą R, która została wyposażona w doładowany mechaniczne silnik V8.

Następną modernizację przeprowadzono w 2004 roku. Po drugim face-liftingu zmieniły się oba zderzaki, pokrywa bagażnika i tylne lampy. Stalową pokrywę silnika zastąpiono aluminiową. Ulepszono zespoły podwoziowe, a w gamie silników pojawił się turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,7 dm3. W 2005 roku wycofano z produkcji wersję z benzynowym silnikiem 2,5 dm3, a końcem 2006 roku wszystkie wersje zostały zewnętrznie upodobnione do modelu R z siatkowym wlotem powietrza.

Zakończenie produkcji samochodów tej rodziny nastąpiło końcem 2007 roku. Następcami pojazdów S-type zostały modele z nowej rodziny XF.

Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE
Miniatura JAGUAR S-TYPE

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024