Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

PEUGEOT 307 (2002-2008)

Logo PEUGEOT 307

Kompaktowy model oznaczony liczbą 307 zastąpił w gamie marki Peugeot wcześniejsze pojazdy z rodziny 306. Debiut rynkowy wersji nadwoziowej typu hatch-back odbył się w lipcu 2001 roku. Dostępne były zarówno wersje trzydrzwiowe jak i pięciodrzwiowe. Cechą charakterystyczną tego nadwozia była duża wysokość wynosząca 1510 mm.

Początkowo oferowano tylko dwie wersje silnikowe. Czterocylindrowy silnik benzynowy miał pojemność skokową 1,6 dm3, a turbodoładowany silnik Diesla miał pojemność 2,0 dm3.

Jesienią tegoż roku gamę jednostek napędowych wzbogaciły dwa dalsze silniki benzynowe o pojemności 1,4 i 2,0 dm3. Wszystkie zespoły napędowe były montowane poprzecznie w przedniej części nadwozia. Napęd przekazywany był na koła przednie poprzez mechaniczne pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie przekładniowe. Tylko w najmocniejszych wersjach opcjonalnie stosowano czterobiegowe "automaty". Model 307 został uhonorowany tytułem europejskiego Samochodu Roku 2002.

Początkiem 2002 roku wprowadzono do produkcji wersje z nadwoziem typu kombi. W stosunku do wersji bazowej (hatch-back) rozstaw osi został powiększony o niemal 11 cm, a długość całkowita wzrosła o 22 cm. Zmiana ta pozwoliła na zabudowę we wnętrzu trzeciego rzędu siedzeń. Oferowano dwa warianty: pod nazwą Break była wersja pięcioosobowa, natomiast pod nazwą SW wersja siedmioosobowa wyposażona w wydłużoną szybę przednią.

W tym samym czasie do gamy dołączyły dwa kolejne silniki, tym razem to były turbodiesle.

Jesienią 2003 roku na rynek trafiła atrakcyjna wersja CC, czyli czteroosobowy kabriolet wyposażony w sztywny składany dach. Długość całkowita kabrioletu w stosunku do hatch-beck'a wzrosła o 14,5 cm.

Na potrzeby rynku chińskiego i południowo-amerykńskiego uruchomiono w połowie 2004 roku wersje z trzybryłowym, czterodrzwiowym nadwoziem typu notch-back. Pojazdy te nie były sprzedawane na rynkach europejskich.

W połowie 2005 roku pojawiły się zmodernizowane wersje samochodów rodziny 307. W ramach face-liftingu istotnie zmieniła się przednia część nadwozia. Zrezygnowano z wlotu powietrza mieszczącego się tradycyjnie nad zderzakiem i zmieniono pokrywę silnika. Wlot powietrza umieszczono w nowym powiększonym zderzaku i nadano mu specyficzny "uśmiechnięty" kształt. We wnętrzu wprowadzono lepsze materiały wykończeniowe.

Rok później samochody z silnikiem Diesla o pojemności 2,0 dm3 zostały wyposażone w mokry filtr cząstek stałych (FAP).

Zakończenie produkcji samochodów rodziny 307 we Francji nastąpiło w połowie 2008 roku, natomiast w Argentynie w 2011 roku a w Chinach w 2014 roku. Ogółem wykonano wg różnych źródeł 3,5 - 3,7 mln tych pojazdów. Następcą był model oznaczony liczbą 308.

Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307
Miniatura PEUGEOT 307

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024