Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

LANCIA THEMA (1984-1994)

Logo LANCIA THEMA

Model o nazwie Thema był wówczas najbardziej luksusowym modelem Lancii, a także pełnił w swoim czasie rolę "okrętu flagowego" całej grupy Fiata. Oficjalna prezentacja Themy odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 1984 roku.

Samochody tej klasy są wytwarzane w niezbyt dużych ilościach i w celu obniżenia kosztów ich opracowania Lancia podjęła współpracę z trzema innymi producentami (Fiat, Alfa Romeo i Saab). Wspólnym wysiłkiem opracowano jednakowy kadłub nadwozia, który następnie został "ubrany" w odmienne kształty, charakterystyczne dla danych marek.

Nadwozie Themy utrzymane było w tradycyjnym i dostojnym stylu, a obszerne wnętrze zapewniało wysoki poziom komfortu.

Gama silników składała się początkowo z wolnossącego i turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności skokowej 2,0 dm3 oraz silnika V6 o pojemności 2,8 dm3. Uzupełnieniem był turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 dm3.

W czerwcu 1986 roku wprowadzono na rynek modele z nadwoziem typu kombi, a jesienią usportowioną wersję Themy o symbolu 8,32, wyposażoną w silnik V8 o pojemności skokowej 3,0 dm3, dostarczany przez firmę Ferrari (adaptowany z modelu 308). W następnym roku wykonano serię około 100 sztuk limuzyn o wydłużonym o 30 cm rozstawie osi i długości.

Samochody Thema poddano modernizacji w 1988 roku (seria2). Największe zmiany były widoczne w przedniej części nadwozia. Obniżono pokrywę silnika i atrapę przednią oraz zmieniono przednie lampy. Wprowadzono też nową rodzinę 16-zaworowych silników o pojemności skokowej 2,0 dm3 (wolnossący i turbodoładowany) oraz nieco mocniejszy turbodiesel o pojemności zwiększonej do 2,5 dm3.

Drugą modernizację przeprowadzono w 1992 roku (seria3). Zmieniono wówczas kształt zderzaków, zmodernizowano silniki benzynowe o pojemności 2,0 dm3 oraz wprowadzono nowy silnik w układzie V6, o pojemności 3,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów rodziny Thema nastąpiło jesienią 1994 roku. Ogółem wyprodukowano 357,5 tysięcy pojazdów tej rodziny, w tym 21 tysięcy z nadwoziem kombi. Następcą była rodzina samochodów o nazwie Kappa.

Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA
Miniatura LANCIA THEMA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024