Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SEAT TOLEDO I (1991-1998)

Miniatura SEAT TOLEDO

W konstrukcji samochodu Toledo wykorzystano płytę podłogową oraz zespoły mechaniczne z Volkswagena Golfa. Nadwozie w formie 2,5-bryłowej opracowane zostało przez włoską firmę Ital Design. Jego cechą szczególną był zwiększony zwis tylny i wynikająca z tego stosunkowo duża powierzchnia bagażnika. Samochód spełniał wymogi wszechstronnego pojazdu rodzinnego należącego do klasy D.

Od początku produkcji model Toledo dostępny był w wielu wersjach silnikowych. Gama silników składała się z czterocylindrowych jednostek benzynowych o pojemności skokowej 1,6, 1,8 oraz 2,0 dm3, produkowanych w różnych wersjach układów zasilania i rozrządu, a także dwóch silników Diesla o pojemności 1,9 dm3 (w wersji wolnossącej i turbodoładowanej).

Wszystkie wersje zespołów napędowych zabudowane były poprzecznie, a napęd przenoszony był na koła przednie poprzez mechaniczne lub automatyczne skrzynie przekładniowe.

Wersja usportowiona napędzana była 16- zaworowym silnikiem o pojemności 1,8 dm3.

W 1994 roku wprowadzono zmiany w gamie silników benzynowych, a rok później pojawiła się wersja 1,9 TDI z turbodoładowanym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

W 1996 roku przeprowadzono face-lifting, po którym przednia część nadwozia stała się bardziej obła, a wlot powietrza upodobnił się do kształtu znanego wcześniej z modeli Cordoba i Ibiza.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło w połowie 1998 roku.

Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO
Miniatura SEAT TOLEDO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024