Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

ALFA ROMEO 147 (2000-2010)

Logo ALFA ROMEO 147

Nowy model kompaktowy Alfa Romeo zaprezentowano po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 2000 roku. Pojazd oznaczony symbolem 147 stał się następcą dobrze znanych bliźniaczych modeli 145 i 146.

Seryjna produkcja modelu 147 podjęta została kilka miesięcy później. Pojazd otrzymał atrakcyjne nadwozie dwubryłowe, które w odróżnieniu od swoich przodków ma wspólną bryłę zewnętrzną zarówno dla wersji 3- i 5-drzwiowej.

W pierwszym okresie do sprzedaży skierowano modele trzydrzwiowe. Atrakcyjna zewnętrzna forma nadwozia nawiązuje do tradycyjnych rozwiązań stylistycznych. Ukształtowanie przedniej części nadwozia przypomina nieco znany model 2500 Villa d'Este z 1949 roku. Płytę podłogową adaptowano z większego modelu o symbolu 156, lecz rozstaw osi został skrócony o około 50 mm.

W ofercie znalazły się początkowo cztery wersje silnikowe. Trzy z nich to dynamiczne silniki benzynowe (z rodziny Twin Spark) o pojemności skokowej 1,6 (dwie wersje) i 2,0 dm3, natomiast dla użytkowników ceniących ekonomię eksploatacji przewidziano turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,9 dm3 i zwiększonych osiągach. Wersja z silnikiem 2,0 dm3 wyposażona została w skrzynię biegów typu Salespeed, pozwalającą na wybór przez kierowcę ręcznego lub automatycznego trybu pracy. Zespoły podwoziowe dopasowane zostały do dynamicznego charakteru tego pojazdu. Walory modelu 147 podnosi bogata wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Zalety tego pojazdu zostały docenione także przez jurorów corocznego plebiscytu Car of the Year i model 147 otrzymał tytuł Samochodu Roku 2001.

W 2001 roku wprowadzono na rynek pięciodrzwiową wersję nadwoziową. Podobnie jak w modelu 156, klamki zewnętrzne drugiej pary drzwi zostały umieszczone stosunkowo wysoko, w obramowaniu szyb.

W następnym roku pojawiła się dynamiczna wersja GTA wyposażona w silnik V6 o pojemności skokowej 3,2 dm3. Pojazd ten oferowany był tylko w trzydrzwiowej wersji nadwoziowej. Drugą nowością 2002 roku były silniki rodziny JTD o pojemności 1,9 dm3 wyposażone w nowy system wtrysku paliwa o nazwie Multijet. Oferowano dwie wersje tego silnika, z 8- oraz z 16 zaworową głowicą.

Z okazji paryskiego Salonu Samochodowego, jesienią 2004 roku zaprezentowano zmodernizowaną rodzinę samochodów 147. Po operacji face-lifting zmienił się wygląd przedniej części nadwozia. Nowe smukłe lampy przednie oraz inne kształty wlotów powietrza i zderzaka nadały pojazdowi bardziej dynamiczny charakter. W ofercie znalazło się sześć wersji silnikowych, w tym trzy turbodoładowane silniki Diesla.

W roku 2006 wprowadzono na rynek modele z dodatkowym oznaczeniem Q2. Pojazdy te zostały wyposażone w mechanizm różnicowy typu Torsen o zwiększonym tarciu wewnętrznym.

Zakończenie produkcji samochodów typu 147 nastąpiło w połowie 2010 roku.

Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147
Miniatura ALFA ROMEO 147

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024