Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

AUDI 80 II (1978-1986)

Miniatura AUDI 80

Druga generacja modelu 80 debiutowała jesienią 1978 roku. Nowe nadwozie miało większy o 7,0 cm rozstaw osi, było też dłuższe i szersze. Początkowo oferowano tylko nadwozie czterodrzwiowe natomiast dostawy modeli z nadwoziami dwudrzwiowymi rozpoczęły się wiosną następnego roku. W 1980 roku do tej rodziny pierwszy raz trafił silnik Diesla. Była to wolnossąca jednostka napędowa o pojemności skokowej 1,6 dm3. W tym samym czasie, na bazie modelu "80" powstało nadwozie typu coupe, ale ze względów marketingowych umieszczono je w odrębnej rodzinie.

W następnych latach nadal powiększano gamę silników. W 1981 roku wprowadzono pięciocylindrowy silnik o pojemności 1,9 dm3 pochodzący z większego modelu oznaczonego liczbą "100".

Nowością 1982 roku był turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3. Jesienią tegoż roku trafiły na rynek samochody z układem napędowym typu Quattro przekazującym stały napęd na obie osie pojazdu, także z silnikami o pięciu cylindrach (1,9 i 2,1 dm3). Od następnego roku zaczęto stosować silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,8 dm3 (w kilku wariantach).

W połowie 1984 roku przeprowadzono modernizację nadwozia (face-lifting). Zmieniono zderzaki i lampy, a na bokach nadwozia pojawiły się listwy ochronne. Nieznacznie wzrosła długość całkowita tych pojazdów. Stosowano już tylko silniki czterocylindrowe, a większe jednostki przeniesiono do nowej rodziny oznaczonej liczbą "90".

Produkcję samochodów drugiej generacji zakończono w połowie 1986 roku.

Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024