Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

AUDI 80 IV (1991-1996)

Miniatura AUDI 80

W 1991 roku uruchomiono produkcję czwartej generacji modelu "80". Nowe nadwozie miało kształty podobne do poprzednika, ale rozstaw osi został powiększony o ponad 6 cm, natomiast długość całkowita zwiększyła się o około 9 cm. Zmodernizowano także zespoły napędowe oraz podwoziowe. Zmieniono zawieszenie tylnych kół i zastosowano większe koła jezdne (15").

Po raz pierwszy w gamie silników rodziny "80" pojawiły się nowoczesne turbodoładowane silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) oraz benzynowe silniki w układzie V6. Te ostatnie miały pojemność skokową 2,8 dm3, a nieco później także 2,6 dm3.

Jesienią 1992 roku uruchomiono produkcję samochodów "80" z pięciodrzwiowymi nadwoziami typu kombi. Pojazdy otrzymały dodatkową nazwę Avant, a ich nadwozie miało silnie pochyloną ścianę tylną. Nadawało to sportowy wygląd, lecz ograniczało nieco pojemność przestrzeni bagażowej.

W samochodach z nadwoziami typu kombi stosowano te same jednostki napędowe co w modelach podstawowych, ale wkrótce potem pojawiły się wersje usportowione, nie mające odpowiedników wśród pojazdów z nadwoziami typu notch-back.

W grudniu 1992 roku debiutował usportowiony model oznaczony symbolem S2 z silnikiem o pojemności 2,3 dm3, a jesienią 1993 roku jeszcze bardziej dynamiczny model RS2 opracowany przy współpracy z firmą Porsche.

Samochody rodziny "80" z nadwoziami notch-back produkowano do 1994 roku, kiedy to zostały zastąpione nowymi pojazdami noszącymi oznaczenie A4. Nieco dłużej trwała produkcja modeli 80 Avant, gdyż samochody A4 z nadwoziami typu kombi pojawiły się na rynku dopiero w 1996 roku.

Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80
Miniatura AUDI 80

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024