Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

BMW 700 (1959-1965)

Logo BMW 700

Ten niewielki pojazd okazał się bardzo istotną konstrukcją w historii firmy BMW. W latach 50. ubiegłego wieku w programie produkcji figurował miniaturowy model o nazwie Isetta oraz duże luksusowe samochody rodziny 501/502. Generowane przez nie zyski nie były wystarczające i firma była bliska bankructwa.

Model 700 okazał się ratunkiem dla finansów firmy. Jego atutami w tym okresie była nowoczesna samonośna konstrukcja nadwozia o atrakcyjnej sylwetce, przyzwoite osiągi i umiarkowana cena. W celu zainteresowania większego grona nabywców przewidziano trzy różne nadwozia.

Samochody z nadwoziem coupe zaprezentowano w połowie 1959 roku, a jesienią, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem modele z nadwoziem notch-back. Zgrabne kabriolety trafiły na rynek w 1961 roku.

Projekt formy nadwozia był dziełem włoskiego stylisty Giovanni Michelottiego. Na tle wcześniejszych modeli tej marki wyróżniał się właściwymi proporcjami i elegancką spokojną sylwetką bez zbędnych ozdób. Trudno nie zauważyć, że w przedniej części nadwozia brakowało tradycyjnej "podwójnej nerki", ale to przeszkodziło w sukcesie handlowym.

Jeszcze w 1959 roku uruchomiono produkcję wersji coupe. Do napędu tych pojazdów zastosowano początkowo dwucylindrowy silnik czterosuwowy w układzie przeciwsobnym (boxer) o pojemności skokowej 700 cm3. Jego konstrukcja bazowała na silniku motocyklowym i była chłodzona powietrzem. Umieszczono go z tyłu pojazdu, a napęd na koła tylne był przenoszony poprzez czterobiegową skrzynię przekładniową.

Kilka miesięcy później ruszyła produkcja wersji bazowej z takim samym silnikiem. W 1960 roku wdrożono także wzmocniony silnik, który montowano w nadwoziu coupe z dopiskiem Sport. Ta sama jednostka napędowa znalazła się w kabriolecie montowanym od 1961 roku w firmie Baur.

Nowością 1962 roku była wersja LS, wyróżniająca się rozstawem osi wydłużonym aż o 16 cm co znacznie poprawiło warunki jazdy. W następnym roku podstawowy silnik został nieznacznie wzmocniony i był stosowany w obu wersjach nadwoziowych. Ostatnią zmianą w tej rodzinie pojazdów było zastosowanie wydłużonej płyty nadwoziowej w samochodach z nadwoziami coupe w 1964 roku.

Zakończenie produkcji samochodów rodziny 700 nastąpiło w dwóch etapach; w 1964 ukończono wytwarzanie kabrioletów, natomiast pozostałych wersji w lecie 1965 roku. Łącznie wykonano nieco ponad 181,4 tysięcy tych pojazdów.

Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700
Miniatura BMW 700

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024