Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

FIAT TIPO II (2015-...)

Miniatura FIAT TIPO

Oficjalna prezentacja drugiej generacji tych pojazdów odbyła się w Turcji, w maju 2015 roku. Początkowo proponowana nazwa Aegea została szybko zmieniona na Egea, a wersje przeznaczone na rynki europejskie otrzymały znaną już nazwę Tipo.

Konstrukcja pojazdu została opracowana we Włoszech, lecz produkcję uruchomiono w tureckiej miejscowości Bursa, w fabryce Tofas. Podstawowa wersja tego samochodu otrzymała trzybryłowe nadwozie typu notch-back i jako pierwsza trafiła na rynek, będąc następcą modelu Linea. Dwie następne wersje czyli pięciodrzwiowy hatch-bck oraz kombi miały swój debiut w marcu 2016 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Gama czterocylindrowych jednostek napędowych składała się z dwóch silników benzynowych oraz z dwóch silników Diesla. Jednostki benzynowe miały pojemność skokową 1,4 i 1,6 dm3, natomiast diesle 1,3 i 1,6 dm3. Mniejszy silnik benzynowy był oferowany zarówno w wersji wolnossącej jak i turbodoładowanej. Wszystkie wersje samochodów Tipo miały napędzane koła przednie. Stosowano różne skrzynie przekładniowe, w tym mechaniczne o pięciu lub sześciu biegach, hydromechaniczną z benzynowym silnikiem 1,6 dm3 oraz dwusprzęgłową opcjonalnie dla większego silnika Diesla.

W październiku 2020 roku rodzina samochodów Tipo została zmodernizowana. W ramach face-liftingu zmieniono przednią część nadwozia oraz tylne światła. Pas przedni pojazdu otrzymał nowy zderzak, atrapę ze zmienionym znakiem firmowym oraz lampy. We wnętrzu zmodernizowano tablicę rozdzielczą, system multimedialny i elementy tapicerki.

Najbardziej istotną zmianą jest odświeżona gama silnikowa. Nowością był trzycylindrowy benzynowy silnik z rodziny FireFly o pojemności 1,0 dm3. Silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3 zyskał dodatkową moc (10 KM).

Gama modeli powiększyła się o wersję Cross, która była stylizowana na crossovera, ale bazowała na pięciodrzwiowym nadwoziu typu hatch-back. Tą wersję wyróżnia zmieniony zderzak przedni, nakładki na progi i błotniki oraz osłony podwozia. Prześwit został powiększony o 40 mm.

W 2022 roku rodzina Tipo powiększyła się o model Cross z nadwoziem kombi oraz proekologiczne wersje typu Mild Hybrid. Pojazdy te otrzymały nowe silniki benzynowe o pojemności 1,5 dm3 wraz z dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO
Miniatura FIAT TIPO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024