Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

FORD ESCORT II (1975-1980)

Miniatura FORD ESCORT

Samochody Escort drugiej generacji pojawiły się w salonach sprzedaży początkiem 1975 roku. Zakres zmian był wspólnym dziełem specjalistów z brytyjskiego i niemieckiego oddziału koncernu. Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie została zmieniona, utrzymano klasyczny układ napędowy, natomiast zrezygnowano z obłych kształtów nadwozia. Nowe nadwozie miało powiększone okna oraz nowy wystrój wnętrza. Najmniej zmian wprowadzono w nadwoziu kombi, które jedynie w części przedniej zostało zmienione. Konstrukcja nadwozia została usztywniona, tak aby spełniała nowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa, co spowodowało wzrost masy. W stosunku do pierwszej generacji, rozstaw osi tych pojazdów zwiększono tylko o 7 mm.

Zrezygnowano ze stosowania najmniejszego silnika o pojemności skokowej 940 cm3, natomiast pozostałe jednostki napędowe zmodyfikowano w kierunku zwiększenia osiągów. Wszystkie wersje Escorta otrzymały koła jezdne o średnicy 13".

Sportowe modele debiutowały podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1975 roku. Model RS 1600 zastąpiony został przez RS 1800. Wersja RS 2000 wyróżniała się zewnętrznie przednią wydłużoną częścią nadwozia oraz kołami z lekkiego stopu.

Produkcję samochodów Escort drugiej generacji zakończono w sierpniu 1980 roku.

Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT
Miniatura FORD ESCORT

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024