Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
KIA SPORTAGE II (2004-2010)
Po dwóch latach przerwy wprowadzono na rynek drugą generację samochodów Sportage. Oficjalna premiera w Europie odbyła się jesienią 2004 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Zdecydowano się na radykalną zmianę ogólnej koncepcji pojazdu i jego charakteru. Zrezygnowano z ramy i zastosowano nadwozie samonośne, a silnik umieszczono poprzecznie. Stały napęd skierowano na przednią oś pojazdu. Nową platformę konstrukcyjną wykorzystano także w firmie Hyundai.
Nowe nadwozie miało nieco mniejszy rozstaw osi, ale było dłuższe o 10 cm i szersze o 7 cm od poprzednika. Zachowano układ pięciodrzwiowy, a sylwetka pojazdu miała bardziej nowoczesny i dynamiczny wygląd.
Początkowo zaoferowano trzy wersje silnikowe. Podstawowy model otrzymał nowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 dm3, który był łączony z mechaniczną skrzynią przekładniową o pięciu biegach. Większy silnik benzynowy miał układ V6, a jego pojemność wynosiła 2,7 dm3. Ten silnik współpracował z czterobiegowym "automatem". Wersja ekonomiczna napędzana była turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności skokowej 2,0 dm3, który był dostępny z dwoma rodzajami skrzyni przekładniowych.
Napęd był stale przenoszony na koła przednie, lecz gdy wystąpiła różnica prędkości między osiami samoczynnie dołączał się napęd kół tylnych (poprzez elektronicznie sterowne sprzęgło wiskotyczne). W zakresie prędkości do 40 km/h kierowca mógł włączyć napęd tylnej osi i wtedy każda oś otrzymywała połowę siły napędowej.
Na niektórych rynkach dostępne były wersje z uproszczonym układem napędowym (tylko na koła przednie).
W 2005 roku dotychczasowy silnik Diesla został zastąpiony nowszą jednostką o znacznie większej mocy, a do współpracy otrzymał nową skrzynię przekładniową o sześciu biegach.
Od sierpnia 2007 roku samochody Sportage przeznaczone na rynek europejski produkowane były nowej fabryce mieszczącej się w miejscowości Żylina na Słowacji. Przy tej okazji wprowadzono zmiany w zawieszeniu kół i hamulcach, a równocześnie wydłużono okres gwarancji. Rok później przeprowadzono modernizację typu face-lifting. Zmieniono przednią część nadwozia, a głównie zderzak, wlot powietrza i lampy, a z tyłu zderzak oraz klosze lamp. W tym samym czasie silnik Diesla został nieco wzmocniony.
Zakończenie produkcji samochodów Sportage drugiej generacji nastąpiło w 2010 roku.