Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

KIA SPORTAGE II (2004-2010)

Miniatura KIA SPORTAGE

Po dwóch latach przerwy wprowadzono na rynek drugą generację samochodów Sportage. Oficjalna premiera w Europie odbyła się jesienią 2004 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Zdecydowano się na radykalną zmianę ogólnej koncepcji pojazdu i jego charakteru. Zrezygnowano z ramy i zastosowano nadwozie samonośne, a silnik umieszczono poprzecznie. Stały napęd skierowano na przednią oś pojazdu. Nową platformę konstrukcyjną wykorzystano także w firmie Hyundai.

Nowe nadwozie miało nieco mniejszy rozstaw osi, ale było dłuższe o 10 cm i szersze o 7 cm od poprzednika. Zachowano układ pięciodrzwiowy, a sylwetka pojazdu miała bardziej nowoczesny i dynamiczny wygląd.

Początkowo zaoferowano trzy wersje silnikowe. Podstawowy model otrzymał nowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 dm3, który był łączony z mechaniczną skrzynią przekładniową o pięciu biegach. Większy silnik benzynowy miał układ V6, a jego pojemność wynosiła 2,7 dm3. Ten silnik współpracował z czterobiegowym "automatem". Wersja ekonomiczna napędzana była turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności skokowej 2,0 dm3, który był dostępny z dwoma rodzajami skrzyni przekładniowych.

Napęd był stale przenoszony na koła przednie, lecz gdy wystąpiła różnica prędkości między osiami samoczynnie dołączał się napęd kół tylnych (poprzez elektronicznie sterowne sprzęgło wiskotyczne). W zakresie prędkości do 40 km/h kierowca mógł włączyć napęd tylnej osi i wtedy każda oś otrzymywała połowę siły napędowej.

Na niektórych rynkach dostępne były wersje z uproszczonym układem napędowym (tylko na koła przednie).

W 2005 roku dotychczasowy silnik Diesla został zastąpiony nowszą jednostką o znacznie większej mocy, a do współpracy otrzymał nową skrzynię przekładniową o sześciu biegach.

Od sierpnia 2007 roku samochody Sportage przeznaczone na rynek europejski produkowane były nowej fabryce mieszczącej się w miejscowości Żylina na Słowacji. Przy tej okazji wprowadzono zmiany w zawieszeniu kół i hamulcach, a równocześnie wydłużono okres gwarancji. Rok później przeprowadzono modernizację typu face-lifting. Zmieniono przednią część nadwozia, a głównie zderzak, wlot powietrza i lampy, a z tyłu zderzak oraz klosze lamp. W tym samym czasie silnik Diesla został nieco wzmocniony.

Zakończenie produkcji samochodów Sportage drugiej generacji nastąpiło w 2010 roku.

Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE
Miniatura KIA SPORTAGE

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024