Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

MITSUBISHI PAJERO II (1991-1999)

Miniatura MITSUBISHI PAJERO

Druga generacja modelu Pajero pojawiła się na rynku w 1991 roku. Utrzymano dotychczasową koncepcję ogólną, ale nowe nadwozia zostały powiększone. Ich kształty zewnętrzne stały się bardziej obłe, a wnętrza zostały lepiej wyposażone. Poprawiono cechy aerodynamiczne nadwozi. Zderzaki metalowe zastąpiono plastikowymi. W ofercie handlowej nadal były modele o krótszym i dłuższym rozstawie osi.

Samochody zostały wyposażone w odnowioną gamę jednostek napędowych. Zastosowano benzynowe silniki o pojemności skokowej 2,4 (czterocylindrowy) i 3,0 dm3 (V6) oraz silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 dm3.

Na bazie krótkiego nadwozia opracowano i wprowadzono do produkcji wersję kabriolet. W połowie 1993 roku zmieniono gamę silników. Wprowadzono dwie nowe, mocniejsze jednostki napędowe: benzynową o pojemności 3,5 dm3 oraz turbodiesel o pojemności 2,8 dm3. Równocześnie zmieniono skrzynie przekładniowe i rozdzielcze.

We wrześniu 1997 roku przeprowadzono "face-lifting" nadwozia. Zmienił się wówczas wygląd przedniej części, a na bokach nadwozia pojawiły się charakterystyczne przetłoczenia.

Zakończenie produkcji samochodów Pajero drugiej generacji nastąpiło w 1999 roku. Wkrótce pojawił się następca, ale na niektóre rynki dostarczano jeszcze wybrane wersje tych pojazdów pod nazwą Pajero Classic (do 2004 r).

Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO
Miniatura MITSUBISHI PAJERO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024