Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
PORSCHE 911 VII (2011-2018)
Wybierz model samochodu:
COUPE 2-drzwiowy
KABRIOLET 2-drzwiowy
KABRIOLET TARGA 2-drzwiowy
Siódma już generacja modelu 911 została zaprezentowana w 2004 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Konstrukcja pojazdu powstała na nowej platformie o rozstawie osi powiększonym o 10 cm i nowych zespołach podwoziowych. Nowe nadwozie o otrzymało stalowo-aluminiową konstrukcję, a jego długość całkowita zwiększyła się o około 6 cm. Zachowano klasyczną stylizację i poprawiono ergonomię wnętrza.
Podstawowy model Carrera miał wolnossący silnik o pojemności skokowej 3,5 dm3, natomiast model Carrera S o pojemności 3,8 dm3. Każdy z tych silników mógł być łączony z siedmiobiegowymi skrzyniami przekładniowymi; manualną lub dwusprzęgłową PDK.
Otwarte nadwozie typu kabriolet miało premierę w styczniu następnego roku w Detroit. W tym samym roku na rynek trafiły modele z napędem obu osi.
W 2013 roku, podczas genewskiego Salonu Samochodowego zaprezentowano wersję GT3 napędzaną silnikiem 3,8 dm3, natomiast w połowie 2013 roku debiutowały na rynku wersje Turbo i Turbo S z nadwoziami coupe i kabriolet.
W styczniu 2014 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit odbyła się światowa premiera wersji Targa z nowym rozwiązaniem mechanizmu otwierania dachu. Podobnie jak w poprzedniej generacji, w tym nadwoziu oferowano jedynie układ napędu obu osi.
W następnym roku, w tym samym miejscu debiutowały wersje GTS. Pod tą nazwą oferowano zarówno wersje z napędem tylnym jak i napędem obu osi.
Jesienią 2015 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem zaprezentowano samochody po modernizacji. W ramach operacji face-liftingu zmieniono zderzaki, ale ważniejsze zmiany nastąpiły w zespołach mechanicznych.
Zastosowano nowy silnik o pojemności skokowej zredukowanej do 3,0 dm3, ale wyposażony w dwie turbosprężarki. Początkowo występował w dwóch wersjach o zróżnicowanych osiągach dla modeli Carrera i Carrera S, a od 2017 roku także w trzeciej wersji dla modelu GTS. Samochody z nazwą Turbo nadal napędzane były silnikami o pojemności 3,8 dm3 i nieco wyższych osiągach. W maju 2017 roku zmontowano milionowy egzemplarz modelu 911. Ostatnimi modelami tej generacji były wersje z silnikami o pojemności 4,0 dm3, czyli GT3 oraz Speedster.
Zakończenie produkcji większości wersji samochodów siódmej generacji nastąpiło jesienią 2018 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 218 tys. sztuk.