Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

PORSCHE 911 IV (1993-1997)

Miniatura PORSCHE 911

Czwarta generacja modelu 911 została oficjalnie przedstawiona jesienią 1993 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Jeszcze w tym samym roku ruszyła sprzedaż bazowej wersji coupe z napędem osi tylnej.

Nowe nadwozie zachowało dotychczasowy rozstaw osi, ale jego sylwetka była bardziej obła i smukła. Przyczyniły się do tego m. in. bardziej pochylone reflektory oraz zderzaki "wpisane" w bryłę nadwozia. W pierwszych latach oferowano tylko wersje nadwoziowe coupe i kabriolet.

Silniki o pojemności skokowej 3,6 dm3 zostały zmodernizowane i miały podwyższone osiągi. Wprowadzono też nowe rozwiązania w postaci sześciobiegowej mechanicznej skrzyni przekładniowej oraz wielowahaczowego zawieszenia tylnych kół.

Jesienią 1994 roku weszła na rynek wersja z ulepszonym napędem obu osi Carrera 4.

Wiele nowości wprowadzono w 1995 roku. Na początku pojawiła się wersja Carrera RS z silnikiem 3,8 dm3, a nieco później wersja Turbo z napędem obu osi i GT2 z napędem tylnym. W połowie tegoż roku wprowadzono zmienne fazy rozrządu dla silnika 3,6 dm3, co spowodowało wzrost jego mocy, natomiast w październiku debiutowała nowa wersja Targa. Była to odmienna konstrukcja, w której szklany płat dachu wsuwany był elektrycznie pod tylną szybę.

Najmocniejsze wersje w tej generacji (Turbo i GT2) pojawiły się w 1997 roku.

Zakończenie produkcji samochodów czwartej generacji z napędem tylnym nastąpiło w połowie 1997 roku, natomiast modele z napędem obu osi oraz Turbo produkowano rok dłużej. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 68,9 tys. sztuk.

Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024