Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
PORSCHE 911 VI (2004-2012)
Wybierz model samochodu:
COUPE 2-drzwiowy
COUPE TARGA 2-drzwiowy
COUPE+C 2-drzwiowy
KABRIOLET 2-drzwiowy
ROADSTER 2-drzwiowy
SPEEDSTER 2-drzwiowy
Kolejna, szósta już generacja modelu 911 została zaprezentowana latem 2004 roku. Pokazano wówczas modele Carrera w wersji coupe. Podstawowe wymiary samochodu nie uległy większym zmianom, ale poprawiły się cechy aerodynamiczne i powrócono do tradycyjnego kształtu przednich lamp.
Wersja bazowa napędzana była nieco zmodernizowanym silnikiem o pojemności skokowej 3,6 dm3, a wersja z oznaczeniem S otrzymała większą i mocniejszą jednostkę o pojemności 3,8 dm3. W układzie przeniesienia napędu stosowano sześciobiegową mechaniczną lub opcjonalnie pięciobiegową automatyczną (Tiptronic) skrzynię przekładniową.
W 2005 roku do gamy modelowej dołączono wersje nadwoziowe kabriolet oraz modele z napędem obu osi. Sporo nowości pojawiło się również w następnym roku. Wiosną, podczas genewskiego Salonu Samochodowego przedstawiono wersje Turbo oraz GT3 w nadwoziach coupe, a wyposażono je w silniki o pojemności 3,6 dm3, ale o nieco innych wymiarach głównych. Jesienią na rynek trafiła wersja Targa, ze szklanym odsuwanym elektrycznie dachem. W tym nadwoziu oferowano jedynie układ napędu obu osi.
W 2007 roku debiutowała na rynku wersja Turbo z nadwoziem kabriolet oraz najmocniejsza turbodoładowana wersja GT2.
Istotna modernizacja rodziny 911 nastąpiła w połowie 2008 roku. Zmiany zewnętrzne były niewielkie i objęły przedni zderzak oraz przednie i tylne lampy. Większe innowacje były w zespołach mechanicznych. W silnikach wolnossących zastosowano bezpośredni wtrysk benzyny. Kolejną nowością było zastąpienie skrzyni Tiptronic nową dwusprzęgłową skrzynią przekładniową o siedmiu przełożeniach (PDK).
Wtrysk bezpośredni w silnikach turbodoładowanych wprowadzono w 2009 roku. W tym roku także rodzina wzbogaciła się o wersje GTS wyposażone we wzmocnione silniki wolnossące. W następnym roku do produkcji trafiły limitowane serie samochodów GT3 RS i dwuosobowego Speedstera, oba z silnikami 3,8 dm3 oraz GT2 RS z jednostką 3,6 dm3.
Ostatnią nowością w tej generacji był model GT3 RS z silnikiem o pojemności zwiększonej do 4,0 dm3.
Zakończenie produkcji większości wersji samochodów szóstej generacji nastąpiło w 2012 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła nieco ponad 213 tys. sztuk.