Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

PORSCHE 911 VI (2004-2012)

Miniatura PORSCHE 911

Kolejna, szósta już generacja modelu 911 została zaprezentowana latem 2004 roku. Pokazano wówczas modele Carrera w wersji coupe. Podstawowe wymiary samochodu nie uległy większym zmianom, ale poprawiły się cechy aerodynamiczne i powrócono do tradycyjnego kształtu przednich lamp.

Wersja bazowa napędzana była nieco zmodernizowanym silnikiem o pojemności skokowej 3,6 dm3, a wersja z oznaczeniem S otrzymała większą i mocniejszą jednostkę o pojemności 3,8 dm3. W układzie przeniesienia napędu stosowano sześciobiegową mechaniczną lub opcjonalnie pięciobiegową automatyczną (Tiptronic) skrzynię przekładniową.

W 2005 roku do gamy modelowej dołączono wersje nadwoziowe kabriolet oraz modele z napędem obu osi. Sporo nowości pojawiło się również w następnym roku. Wiosną, podczas genewskiego Salonu Samochodowego przedstawiono wersje Turbo oraz GT3 w nadwoziach coupe, a wyposażono je w silniki o pojemności 3,6 dm3, ale o nieco innych wymiarach głównych. Jesienią na rynek trafiła wersja Targa, ze szklanym odsuwanym elektrycznie dachem. W tym nadwoziu oferowano jedynie układ napędu obu osi.

W 2007 roku debiutowała na rynku wersja Turbo z nadwoziem kabriolet oraz najmocniejsza turbodoładowana wersja GT2.

Istotna modernizacja rodziny 911 nastąpiła w połowie 2008 roku. Zmiany zewnętrzne były niewielkie i objęły przedni zderzak oraz przednie i tylne lampy. Większe innowacje były w zespołach mechanicznych. W silnikach wolnossących zastosowano bezpośredni wtrysk benzyny. Kolejną nowością było zastąpienie skrzyni Tiptronic nową dwusprzęgłową skrzynią przekładniową o siedmiu przełożeniach (PDK).

Wtrysk bezpośredni w silnikach turbodoładowanych wprowadzono w 2009 roku. W tym roku także rodzina wzbogaciła się o wersje GTS wyposażone we wzmocnione silniki wolnossące. W następnym roku do produkcji trafiły limitowane serie samochodów GT3 RS i dwuosobowego Speedstera, oba z silnikami 3,8 dm3 oraz GT2 RS z jednostką 3,6 dm3.

Ostatnią nowością w tej generacji był model GT3 RS z silnikiem o pojemności zwiększonej do 4,0 dm3.

Zakończenie produkcji większości wersji samochodów szóstej generacji nastąpiło w 2012 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła nieco ponad 213 tys. sztuk.

Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024