Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

PORSCHE 911 II (1973-1989)

Miniatura PORSCHE 911

Druga generacja modelu 911 pojawiła się na rynku jesienią 1973 roku. Gama modelowa składała się z trzech wersji (911, 911 S i 911 Carrera) o zróżnicowanych osiągach oraz nadwozi typu coupe i targa. Modyfikacje zewnętrzne ograniczyły się do zastosowania nowych zderzaków spełniających amerykańskie przepisy bezpieczeństwa. Były bardziej wystające i nieco wyżej umieszczone, co spowodowało wzrost długości pojazdów oraz przeniesienie lamp przednich kierunkowskazów do zderzaków. Między końcówkami zderzaków a nadwoziem montowano charakterystyczne gumowe "harmonijki". Z tyłu, między lampami zastosowano tworzywowy element z napisem Porsche. Wersja Carrera miała nieco szerszą tylną część nadwozia, co wynikało z zastosowania szerszych kół. We wnętrzu pojawiły się nowe fotele wyposażone w integralne zagłówki.

Wszystkie wersje miały silniki o pojemności skokowej zwiększonej do 2,7 dm3 oraz zasilanie wtryskowe.

Jesienią 1974 roku, podczas paryskiego Salonu Samochodowego pokazano wersję Turbo z silnikiem o pojemności zwiększonej do 3,0 dm3. Debiut rynkowy tego pierwszego seryjnego samochodu wyposażonego w turbosprężarkę odbył się w następnym roku. W tym samym roku wprowadzono też nieco mocniejsze wersje silników 2,7 dm3, a modele Carrera otrzymały wówczas silniki o pojemności zwiększonej do 3,0 dm3.

Kolejnymi nowościami były półautomatyczna skrzynia przekładniowa Sportomatic, a także cynkowane blachy na niektóre elementy nadwozia.

W 1977 roku weszła na rynek nowa bazowa wersja SC wyposażona w silnik o pojemności 3,0 dm3, ale nieco słabszy niż w modelu Carrera. Drugą nowością tegoż roku była wersja Turbo z większym i mocniejszym silnikiem o pojemności 3,3 dm3.

W modelach SC stosowano coraz mocniejsze wersje silników, a w roku 1983 debiutował nowy model Carrera z silnikiem o pojemności 3,2 dm3, wyposażonym w elektronicznie sterowany wtrysk benzyny. Jesienią 1987 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem pokazano prototyp otwartej dwuosobowej wersji Speedster, ale produkcja tych oryginalnych pojazdów ruszyła rok później.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w połowie 1989 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 196,4 tys. sztuk.

Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911
Miniatura PORSCHE 911

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024