Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
PORSCHE 911 V (1997-2004)
Wybierz model samochodu:
COUPE 2-drzwiowy
KABRIOLET 2-drzwiowy
Piąta generacja modelu 911 została oficjalnie przedstawiona jesienią 1997 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Pojawiło się wówczas sporo nowych rozwiązań konstrukcyjnych i stylistycznych.
Rozstaw osi zwiększono niemal o 8 cm, natomiast długość całkowita wzrosła o 15,5 cm. Kształty nadwozia stały się jeszcze bardziej obłe, co wpłynęło na zmniejszenie oporu powietrza. Charakterystycznym szczegółem były zintegrowane lampy przednie o nietypowym zarysie, wzorowane na modelu Boxter.
Opracowano nową jednostkę napędową o pojemności skokowej 3,4 dm3, która nadal miała sześć cylindrów w układzie przeciwsobnym, ale była chłodzona cieczą. W nowym układzie rozrządu umieszczono po cztery zawory w cylindrze i po dwa wałki rozrządu w każdej głowicy. Kolejną nowością była pięciobiegowa automatyczna skrzynia przekładniowa.
Początkowo ruszyła sprzedaż bazowej wersji coupe z napędem osi tylnej. W maju 1998 roku debiutowała wersja kabriolet, a jesienią wersja Carrera 4 z ulepszonym napędem obu osi.
Końcem 1999 roku do oferty trafiła wersja GT3 napędzana wolnossącym silnikiem o pojemności 3,6 dm3, a w połowie 2000 roku pojawił się model Turbo z doładowaną wersją tego silnika. W wersji Turbo debiutowały nowe lampy przednie, które nieco później trafiły do wszystkich modeli.
Jesienią tegoż roku modele Carrera 2 oraz 4 otrzymały wzmocniony silnik o pojemności zwiększonej do 3,6 dm3. W połowie 2001 roku debiutowała krótka seria wersji GT2, będąca rozwinięciem modelu Turbo. Jesienią 2001 roku do gamy modelowej dołączyła wersja Targa, bazująca na rozwiązaniu z poprzedniej generacji, oferowana tylko z napędem tylnym.
Zakończenie produkcji większości wersji samochodów piątej generacji nastąpiło końcem 2004 roku, natomiast modele Turbo i GT produkowano rok dłużej. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 175,3 tys. sztuk.