Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

VOLKSWAGEN GOLF V (2003-2008)

Miniatura VOLKSWAGEN GOLF

Jesienią 2003 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, odbył się debiut piątej generacji modelu Golf. Początkowo pojawiły się na rynku jedynie nadwozia typu hatch-back w układzie trzy- i pięciodrzwiowym. Nowa płyta podłogowa miała rozstaw osi zwiększony do 2,58 m i została dostosowana do nowego wielowahaczowego zawieszenia kół tylnych. Wzrosły wymiary pojazdu, a długość całkowita przekroczyła 4,2 m. Tradycyjnie zaoferowano wiele wersji silnikowych. Było wśród nich pięć silników benzynowych, w tym trzy z wtryskiem bezpośrednim FSI. Kolejne cztery silniki były jednostkami wysokoprężnymi. Od lipca 2004 roku dostępne były wersje z napędem na obie osie (4Motion). Nieco później, na paryskim Salonie Samochodowym debiutował Golf GTI, który został wyposażony w turbodoładowany silnik z rodziny FSI. Nowością była także automatyczna skrzynia biegów typu DSG (z dwoma sprzęgłami). W grudniu 2004 roku na Salonie Samochodowym w Bolonii zaprezentowano nową wersję nadwoziową Golfa o nazwie Plus. Linię dachu podniesiono o 9,5 cm i zmieniono stylizację przedniej części. Nowe nadwozie jest bardziej przestronne i stanowi rozwiązanie pośrednie między tradycyjnym nadwoziem typu hatch-back, a nadwoziem wielofunkcyjnym (MPV). Sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto w pierwszych miesiącach 2005 roku.

Jesienią 2005 roku rodzina Golfa V wzbogaciła się o kilka nowości. We Frankfurcie debiutowała sportowa, mocniejsza wersja R32 wyposażona w silnik V6 oraz zmodyfikowany układ dodatkowego napędu osi tylnej o nazwie 4Motion. Wprowadzono także nowoczesne turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 dm3 oraz turbodiesel o pojemności 2,0 dm3 i zwiększonej mocy.

Na paryskim Salonie Samochodowym w 2006 roku zaprezentowano kolejne wersje Golfa, w tym modele o nazwie CrossGolf. Były to pojazdy wyróżniające się zwiększonym prześwitem i dodatkowymi osłonami nadwozia, co pozwalało na jazdę po nieutwardzonych drogach polnych czy leśnych.

Nowościami roku 2007 były Golfy z nadwoziem uniwersalnym (kombi) o tradycyjnej nazwie Variant oraz ekologiczna wersja o nazwie BlueMotion. Wydłużone nadwozie typu kombi powstało na bazie trójbryłowego modelu Jetta. Zespoły mechaniczne pochodziły z Golfa, ale jego produkcja odbywała się w meksykańskich zakładach Volkswagena. W tym samym roku wyprodukowano 25-milionowy egzemplarz Golfa.

Produkcję samochodów piątej generacji z nadwoziami typu hatch-back zakończono w połowie 2008 roku, natomiast Golf Plus i Variant pozostały nadal w programie produkcji.

Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF
Miniatura VOLKSWAGEN GOLF

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024