Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

VOLKSWAGEN POLO V (2008-2017)

Miniatura VOLKSWAGEN POLO

Debiut piątej generacji samochodów Polo odbył się podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2009 roku. Wykorzystano nową płytę podłogową mającą rozstaw osi zwiększony o ponad 3 cm. Nowe dwubryłowe nadwozie typu hatch-back miało większe wymiary od poprzednika. Początkowo oferowano tylko wersję pięciodrzwiową. Nadwozie w układzie trzydrzwiowym debiutowało pół roku później, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem.

Przygotowano szeroką gamę jednostek napędowych. Silniki benzynowe, trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 dm3 i czterocylindrowe o pojemności 1,4 dm3 przejęto z poprzedniej generacji, ale silniki Diesla o pojemności 1,6 dm3 (w trzech wersjach) były nową konstrukcją. Kilka miesięcy później do tej gamy dołączył nowoczesny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 dm3, ale o czterech cylindrach.

Udana konstrukcja tych pojazdów przyczyniła się do uzyskania zaszczytnego tytułu Samochodu Roku 2010.

Wiosną 2010 roku rodzina Polo została powiększona o usportowiony model GTI, a nieco później wprowadzono na rynek modele Cross o nieco powiększonym prześwicie. Jesienią 2011 roku gamę silników powiększono o benzynowe czterocylindrowe jednostki 1,2 TSI.

Podczas genewskiego Salonu Samochodowego w 2014 roku przedstawiono zmodernizowaną rodzinę samochodów Polo. Po tym face-liftingu nadwozie Polo upodobniło się do większego Golfa (VII generacji). Najbardziej widoczną zmianą są nowe zderzaki przedni i tylny. We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica oraz zestaw wskaźników.

Istotne zmiany nastąpiły w gamie jednostek napędowych. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 dm3, który występuje w dwóch wariantach osiągów. Zmodernizowane silniki 1,2 TSI zyskały więcej mocy w obu wariantach. Nowy silnik Diesla mający trzy cylindry i pojemność 1,4 dm3 zastępuje dotychczasowe 1,2 i 1,6 TDI. W ofercie są trzy jego wersje różniące się osiągami. Mocniejsze silniki benzynowe dołączyły nieco później. Były to wersje 14 TSI Blue GTI oraz 1,8 GTI.

Zakończenie produkcji samochodów piątej generacji nastąpiło w pierwszej połowie 2017 roku.

Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024