Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

VOLKSWAGEN TIGUAN I (2007-2015)

Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN

Oficjalny debiut modelu o nazwie Tiguan odbył się jesienią 2007 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Był to kompaktowy pojazd typu SUV.

Pięciodrzwiowe nadwozie bazowało na rozstawie osi 2,6 m, a całkowita długość pojazdu wynosiła niemal 4,43 m. Pod względem wizualnym nawiązywało do większego i trochę starszego modelu Touareg.

Od początku oferowano dwie odmiany nadwozia, które różniły się konstrukcją przedniego zderzaka. Wersja o charakterze szosowym miała zderzak zapewniający kąt natarcia 18o, natomiast w wersji terenowej kąt ten wynosił 28o. Pod względem konstrukcyjnym Tiguan był spokrewniony z Golfem piątej generacji.

Początkowo gama jednostek napędowych składała się z dwóch silników; benzynowego 1,4 TSI oraz Diesla 2,0 TDI. Oba były doładowane i wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Kilka miesięcy później gamę tą powiększono o benzynowe silniki 2,0 TSI (dwie wersje) i mocniejszego Diesla o pojemności 2,0 dm3. W układzie napędowym stosowano zarówno mechaniczne skrzynie biegów jak i automatyczne typu hydromechanicznego. Wszystkie wersje dostępne były z dołączanym napędem tylnej osi, wykorzystującym sprzęgło typu Haldex. Uproszczone modele Tiguana mające napęd przenoszony tylko na koła przednie pojawiły się w listopadzie 2008 roku.

W 2010 zdecydowano się na modernizację wnętrza pojazdów, a stosowane opcjonalnie tradycyjne hydromechaniczne "automaty" zostały zastąpione dwusprzęgłowymi skrzyniami przekładniowymi typu DSG.

W połowie 2011 roku przeprowadzono face-lifting, w ramach którego zmieniła się przednia część nadwozia, a także gama silników. Nowe elementy jak wlot powietrza, zderzak oraz lampy nawiązywały stylistycznie do wyglądu nowego Passata (VI generacji). W odnowionej gamie silnikowej pojawił się m. in. benzynowy silnik o pojemności 1,4 dm3 wyposażony zarówno w sprężarkę mechaniczną jak i turbosprężarkę oraz nowy bazowy turbodiesel o pojemności 2,0 dm3. W następnym roku dołączono najsilniejszą wersję tego silnika.

Kolejne zmiany w jednostkach napędowych nastąpiły wiosną 2015 roku, gdy wszystkie silniki przystosowano do wymagań ekologicznej normy Euro6.

Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN
Miniatura VOLKSWAGEN TIGUAN

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024