Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

MINI MINI III (2006-2015)

Miniatura MINI MINI

Trzecia generacja samochodów Mini miała swoją oficjalną prezentację jesienią 2006 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Przedstawiono wówczas trzydrzwiową wersję nadwoziową. Zachowano dotychczasową ogólną koncepcję konstrukcyjną oraz stylistyczną nawiązującą do poprzednich generacji. Nowe nadwozie zostało wydłużone o około 60 mm, przy zachowaniu niemal identycznego rozstawu osi zmodernizowanej platformy.

Początkowo oferowano modele Cooper i Cooper S wyposażone w silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,6 dm3, opracowane wspólnie z francuską grupą PSA (Citroen-Peugeot). Napęd na koła przednie przenoszony był poprzez sześciobiegowe mechaniczne lub hydromechaniczne skrzynie przekładniowe.

W 2007 roku gama modelowa została powiększona o wersję One z silnikiem o pojemności 1,4 dm3 oraz wersję Cooper D z silnikiem Diesla.

Jesienią 2007 roku wprowadzono na rynek wersję Clubman z nadwoziem typu kombi. Model ten wyróżniał się większymi wymiarami oraz nietypowym układem drzwi. Rozstaw osi powiększono o 80 mm, a długość całkowitą o niemal 240 mm. Drzwi boczne tylne były tylko z prawej strony i otwierały się "pod wiatr", natomiast w tylnej ścianie zastosowano drzwi dwuskrzydłowe dzielone pionowo.

Nowością 2008 roku były modele JCW (John Cooper Works) wyposażone w najmocniejszy silnik benzynowy. W następnym roku, podczas genewskiego Salonu Samochodowego, przedstawiono kolejną wersję nadwoziową. Był to kabriolet z miękkim dachem składanym elektrycznie. W tym roku wprowadzono także najsłabszą wersję silnikową (One First).

We wrześniu 2010 roku przeprowadzono modernizację całej rodziny tych pojazdów. Zmiany zewnętrzne były niewielkie , a najbardziej widoczne to nowy zderzak przedni oraz nieco inny wlot powietrza do komory silnikowej. Istotną zmianą było wprowadzenie nowych silników Diesla opracowanych w firmie BMW oraz dostosowanie innych jednostek napędowych do nowych norm ekologicznych.

W tym samym roku wprowadzono na rynek wersję o nazwie Countryman, traktowaną jako pojazd z grupy crossover. Produkcję tych pojazdów uruchomiono w Austrii, a w naszym katalogu te samochody są traktowane jako oddzielna rodzina.

Jesienią 2011 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem zaprezentowano nową wersję nadwoziową w postaci dwuosobowego coupe. Do napędu tych wersji stosowano tylko mocniejsze silniki. W następnym roku pojawiła się wersja z otwartym nadwoziem typu roadster, ale jednocześnie zakończono produkcję samochodów tej generacji z bazowym nadwoziem typu hatch-back. Modele o nazwie Paceman, powiązane konstrukcyjnie z crossoverem Countryman debiutowały w 2013 roku i są w naszym katalogu traktowane jako oddzielna rodzina.

Zakończenie produkcji kolejnych wersji Mini trzeciej generacji następowało etapami. Wersje Clubman ukończono w 2014 roku, a pojazdy z nadwoziami kabriolet, coupe i roadster w 2015 roku.

Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI
Miniatura MINI MINI

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024