Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ GLA I (2013-2019)

Galeria MERCEDES BENZ GLA I

Oficjalna prezentacja samochodu GLA odbyła się jesienią 2013 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Dwubryłowe nadwozie typu hatch-back bazujące na platformie MFA zachowało rozstaw osi z modelu A, ale jego wymiary zostały powiększone. Długość całkowita wzrosła aż o 118 mm, szerokość o 24 mm, a wysokość o 61 mm. Na tych zmianach najbardziej skorzystał bagażnik, którego podstawowa pojemność wzrosła ze 341 do 421 dm3.

Pierwszym modelem reprezentującym tą rodzinę był dynamiczny GLA 250 wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,0 dm3. Do wyboru była mechaniczna skrzynia przekładniowa o sześciu biegach lub dwusprzęgłowa automatyczna o siedmiu przełożeniach. Nieco później dołączały kolejne wersje silnikowe, zarówno benzynowe jak i Diesle. W połowie 2014 roku do gamy dołączyła dynamiczna wersja AMG 45, a jesienią podstawowa wersja a silnikiem Diesla o pojemności 1,5 dm3 (GLA 180 CDI). Najmocniejsze wersje dostępne były z napędem obu osi (system 4Matic).

W styczniu 2017 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit przedstawiono rodzinę modeli GLA po modernizacji, a ich sprzedaż ruszyła wiosną tegoż roku. Zakres zmian był stosunkowo niewielki. Zmieniono kształty obu zderzaków oraz wewnętrzne elementy wlotu powietrza. Tylne lampy zyskały odmienną grafikę. W wnętrzu pojawiła się nowa tapicerka siedzeń. Do gamy modelowej dołączyła nowa benzynowa wersja 220 4Matic. Trzeba też wspomnieć, że od początku 2017 roku zmieniono oznaczenia wersji napędzanych silnikami Diesla - dotychczasowe "CDI" zastąpiono małą literą "d", jak było jeszcze dawniej.

Zakończenie produkcji samochodów GLA pierwszej generacji nastąpiło końcem 2019 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu