Debiut rynkowy modelu Arosa miał miejsce w maju 1997 roku. Był to wówczas najmniejszy model w gamie firmy Seat.
Początkowo samochody Arosa produkowane były w niemieckiej fabryce Volkswagena w Wolfsburgu. Dopiero w lipcu 1998 roku ich produkcję przeniesiono do hiszpańskich zakładów w Martorell.
Dwubryłowe zwarte nadwozie dostępne było tylko w układzie trzydrzwiowym. Do jego budowy wykorzystano nieco skróconą płytę podłogową pochodzącą z Volkswagena Polo. Długość samochodu wynosiła około 3,5m, a we wnętrzu przewidziano miejsca dla czterech osób.
W pierwszym roku produkcji do napędu pojazdu stosowano tylko dwie jednostki napędowe. Były to czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,0 i 1,4 dm3. Zespoły napędowe zabudowane były poprzecznie w przedniej części pojazdu, a napęd przenoszony był na koła przednie.
W 1998 roku gamę silników powiększono o wolnossący silnik Diesla o pojemności 1,7 dm3. Silnik ten wyposażono w układ bezpośredniego wtrysku, więc wyróżniał się stosunkowo niskim zużyciem paliwa.
Jesienią 2000 roku model Arosa został poddany modernizacji. Po face-liftingu nadwozie upodobniło się do większych modeli Seata. Największe zmiany widoczne były w przedniej części nadwozia, która dzięki temu nabrała bardziej wyrazistego wyrazu. Równocześnie prowadzono nowe wersje silnikowe.
Model usportowiony otrzymał 16-zaworowy silnik o pojemności 1,4 dm3, a dla zwolenników jednostek wysokoprężnych wprowadzono ekonomiczny turbodoładowany silnik z rodziny TDI o pojemności 1,4 dm3.
Zakończenie produkcji samochodów rodziny Arosa nastąpiło w 2004 roku, a następcy wówczas nie przygotowano.
Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2023 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu