Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

TOYOTA CAMRY I (1982-1986)

Miniatura TOYOTA CAMRY

Pierwsza generacja modelu Camry debiutowała w marcu 1982 roku i była całkowicie nową konstrukcją, w której zastosowano napęd kół przednich.

Nowe samonośne nadwozie otrzymało zwiększony do 2,60 m rozstaw osi. Od początku zaoferowano dwie jego wersje. Oprócz trzybryłowego nadwozia w układzie czterodrzwiowym dostępne było także pięciodrzwiowe 2,5-bryłowe typu hatch-back. Oba nadwozia miały zdecydowane "ostre" kształty, ale mimo to charakteryzowały się dobrymi właściwościami aerodynamicznymi.

Początkowo do napędu modeli Camry stosowano benzynowe silniki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,8 i 2,0 dm3 z zasilaniem gaźnikowym. Zabudowano je poprzecznie w przedniej części nadwozia. Wszystkie wersje standardowo wyposażono w pięciobiegowe mechaniczne skrzynie przekładniowe przekazujące napęd na koła przednie. Opcjonalnie oferowano automatyczne skrzynie hydromechaniczne o czterech biegach. Zastosowano niezależne zawieszenie kół przednich i tylnych.

W 1983 roku rozpoczęto eksport modelu Camry na rynki europejskie i północnoamerykański.

Stopniowo rozszerzano gamę silnikową. Jesienią wprowadzono turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,8 dm3, w połowie następnego roku debiutował benzynowy silnik 2,0 dm3 z zasilaniem wtryskowym. Na rynku japońskim oferowano też znacznie mocniejszą wersję benzynową. W tym samym czasie przeprowadzono niewielki face-lifting. Zmieniono zderzaki oraz przednie i tylne lampy. W 1985 roku pojawił się turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło początkiem 1986 roku.

Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY
Miniatura TOYOTA CAMRY

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024