Samochody seryjne
arkusz w PDF

FORD MONDEO III (2007-2014)

Galeria FORD MONDEO III

W marcu 2007 roku, podczas genewskiego Salonu Samochodowego, zaprezentowano drugą generację tego samochodu, a jego sprzedaż ruszyła w czerwcu tegoż roku. Całkowicie nowa płyta podłogowa miała rozstaw osi zwiększony o około 10 cm w stosunku do poprzednika. Na tej podstawie powstały trzy wersje nadwoziowe notch-back, hatch-back i kombi. Zewnętrzna forma tych nadwozi opracowana została według nowej formuły określanej jako Kinetic Design.

Początkowo zaoferowano gamę silników benzynowych składającą się z jednostek o pojemności skokowej 1,6, 2,0 i 2,5 dm3 oraz turbodoładowanych silników Diesla o pojemności 1,8 i 2,0 dm3 (o zróżnicowanych osiągach). Jesienią tego samego roku przybył silnik benzynowy o pojemności 2,3 dm3, a w następnym roku wprowadzono dynamiczny silnik Diesla o pojemności 2,2 dm3.

Jesienią 2010 roku przeprowadzono modernizację rodziny Mondeo, która oprócz zmian niewielkich zewnętrznych (face-lifting) objęła gamę jednostek napędowych.

Zrezygnowano z pięciocylindrowego silnika 2,5 dm3 oraz turbodiesla 1,8 dm3. Nowe silniki benzynowe o nazwie EcoBoost otrzymały bezpośredni wtrysk, zmienne fazy rozrządu oraz turbodoładowanie (1,6 i 2,0 dm3). Wprowadzono nowy silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3, pochodzący z gamy francuskiej grupy PSA.

Zakończenie produkcji samochodów Mondeo trzeciej generacji nastąpiło w połowie 2014 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu