Samochody seryjne
arkusz w PDF

FORD ESCORT II (1975-1980)

Galeria FORD ESCORT II

Samochody Escort drugiej generacji pojawiły się w salonach sprzedaży początkiem 1975 roku. Zakres zmian był wspólnym dziełem specjalistów z brytyjskiego i niemieckiego oddziału koncernu. Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie została zmieniona, utrzymano klasyczny układ napędowy, natomiast zrezygnowano z obłych kształtów nadwozia. Nowe nadwozie miało powiększone okna oraz nowy wystrój wnętrza. Najmniej zmian wprowadzono w nadwoziu kombi, które jedynie w części przedniej zostało zmienione. Konstrukcja nadwozia została usztywniona, tak aby spełniała nowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa, co spowodowało wzrost masy. W stosunku do pierwszej generacji, rozstaw osi tych pojazdów zwiększono tylko o 7 mm.

Zrezygnowano ze stosowania najmniejszego silnika o pojemności skokowej 940 cm3, natomiast pozostałe jednostki napędowe zmodyfikowano w kierunku zwiększenia osiągów. Wszystkie wersje Escorta otrzymały koła jezdne o średnicy 13”.

Sportowe modele debiutowały podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1975 roku. Model RS 1600 zastąpiony został przez RS 1800. Wersja RS 2000 wyróżniała się zewnętrznie przednią wydłużoną częścią nadwozia oraz kołami z lekkiego stopu.

Produkcję samochodów Escort drugiej generacji zakończono w sierpniu 1980 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu