Samochody seryjne
arkusz w PDF

HONDA CIVIC X (2015-...)

Galeria HONDA CIVIC X

Pierwsza oficjalna prezentacja X generacji modelu Civic miała miejsce we wrześniu 2015 roku, podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles. Pokazano wówczas wersję czterodrzwiową, lecz dwubryłową oraz wersję coupe, obie przeznaczone na rynek amerykański. W 2016 roku, podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu przedstawiono wersje europejskie z pięciodrzwiowymi nadwoziami typu hatch-back, ale ich sprzedaż rozpoczęto dopiero w następnym roku.

Tym razem nowa generacja Civica powstała na bazie nowej globalnej platformy i znacznie różniła się od poprzedniej. Zmieniły się zarówno proporcje i wymiary nadwozia jak i silniki.

Nowe nadwozie stało się bardziej smukłe, gdyż rozstaw osi zwiększono o 104 mm, a długość całkowitą aż o 148 mm. Jednocześnie wysokość została zmniejszona o 36 mm. Nietypowym rozwiązaniem było ujednolicenie sylwetek obu typów nadwozi.

Do napędu pojazdów dla Europy wykorzystano całkowicie nową rodzinę silników benzynowych zgodną z ideą downsizingu. Wersja o trzech cylindrach miała pojemność skokową 1,0 dm3, natomiast wersja czterocylindrowa - 1,5 dm3. Oba silniki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Napęd na koła przednie przenoszony był standardowo przez mechaniczną skrzynię sześciobiegową, a opcjonalnie przez bezstopniową typu CVT.

Jesienią 2017 roku do europejskiej oferty dołączyła usportowiona wersja Type R, a także czterodrzwiowa wersja nadwoziowa. Kolejną nowością (z marca 2018 r) była wersja napędzana tubodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 1,6 dm3.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu