Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI 100 III (1982-1990)

Galeria AUDI 100 III

Trzecia generacja samochodów Audi 100 pojawiła się na rynku w sierpniu 1982 roku. Pojazd stał się sensacją techniczną z powodu niezwykle starannego opracowania kształtu i szczegółów nadwozia oraz uzyskania bardzo niskiej wartości współczynnika Cx, wynoszącej jedynie 0,30. Długość nadwozia zwiększono o około 100 mm, a rozstaw osi wzrósł jedynie o 11 mm. Mimo zwiększonych wymiarów udało się nieco zredukować masę własną.

Ta udana konstrukcja została uhonorowana zaszczytnym tytułem Samochodu Roku 1983. W marcu następnego roku wprowadzono model Avant, który miał pięciodrzwiowe nadwozie typu kombi z silnie pochyloną ścianą tylną.

Gama dostępnych silników była bardzo liczna i składała się z jednostek cztero- i pięciocylindrowych w zakresie pojemności skokowej od 1,8 do 2,5 dm3.

Jesienią 1984 roku do samochodów rodziny 100 przeniesiono układ napędowy „Quattro”, znany z mniejszych modeli 80 i 90, co wpłynęło na zwiększenie liczby wersji. Kolejnym znaczącym osiągnięciem firmy Audi, było wprowadzenie do produkcji, od października 1985 roku, nadwozia samochodów 100 wykonanego w całości z blach cynkowanych, odpornych na korozję.

Początkiem 1988 roku przeprowadzono niewielką modernizację, a jej zewnętrznym przejawem były m.inn. nowe klamki. Pojawił się także turbodoładowany, pięciocylindrowy silnik Diesla, natomiast w następnym roku gamę silników powiększono o podobną, lecz większą i wyposażoną w bezpośredni wtrysk paliwa jednostkę napędową, pierwszą z serii TDI.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło w 1990 roku. Łącznie wykonano około 975,1 tysięcy tych pojazdów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu