Samochody seryjne
arkusz w PDF

FIAT BRAVO II (2007-2014)

Galeria FIAT BRAVO II

Powrót do nazwy Bravo nastąpił w 2007 roku, a nosiły ją samochody stanowiące następców rodziny Stilo. W odróżnieniu od pierwszej generacji dwubryłowe nadwozie nowego modelu miało układ pięciodrzwiowy. Rozstaw osi pozostał taki sam jak w modelu Stilo. Atrakcyjnie ukształtowane nadwozie miało sportowy charakter z klinowym zarysem bocznym.

Do napędu tych pojazdów przygotowano nową gamę silników benzynowych oraz zmodernizowane jednostki wysokoprężne. Silniki benzynowe miały jednakową pojemność skokową wynoszącą 1,4 dm3, ale znacznie różniły się osiągami. Wersja podstawowa była wolnossąca, natomiast dwie pozostałe wyposażono w turbodoładowanie. Dla zwolenników silników Diesla przygotowano dwa turbodoładowane silniki o pojemności 1,9 dm3.

W 2008 roku wprowadzono do produkcji dwa nieco mniejsze silniki Diesla o pojemności 1,6 dm3 oraz większy o pojemności 2,0 dm3.

W 2010 roku uruchomiono produkcję modeli Bravo w brazylijskiej fabryce Fiata, skąd eksportowano je na rynki południowo-amerykańskie.

Zakończenie produkcji drugiej generacji samochodów Bravo we Włoszech nastąpiło w lutym 2014 roku, natomiast nadal produkowano je w Brazylii.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu