Samochody seryjne
arkusz w PDF

SUBARU FORESTER I (1997-2001)

Galeria SUBARU FORESTER I

W konstrukcji nadwozia wykorzystano płytę podłogową z modelu Impreza. Pojazd otrzymał pięciodrzwiowe samonośne nadwozie typu kombi stonowanej "pudełkowe" stylizacji. Charakterystyczną jego cechą było zastosowanie bezramkowych drzwi bocznych.

Do napędu zastosowano czterocylindrowy benzynowy silnik w układzie boxer, o pojemności skokowej 2,0 dm3. Poprzez mechaniczną skrzynię biegów napęd trafiał do skrzynki redukcyjno-rozdzielczej z międzyosiowym mechanizmem różnicowym wyposażonym w sprzęgło wiskotyczne. Opcją była automatyczna czterobiegowa skrzynia hydromechaniczna uzupełniona o sprzęgło wielopłytkowe, z możliwością zmiennego rozdziału momentu obrotowego na poszczególne osie.

W następnym roku rozszerzono gamę silników. W Europie pojawił się model z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 dm3 (w Japonii o jeszcze wyższych osiągach), a na innych rynkach z silnikiem wolnossącym o pojemności 2,5 dm3. Wersje doładowane wyróżniały się dodatkowym wlotem powietrza na pokrywie silnika.

Wiosną 2000 roku samochody Forester poddane zostały face-liftingowi. Zmienił się wlot powietrza, pokrywa silnika i zderzaki. Niewielkie zmiany wprowadzono także we wnętrzu oraz w zespołach napędowych. Europejskie wersje silnikowe zostały nieznacznie wzmocnione.

Zakończenie produkcji tych pojazdów nastąpiło końcem 2001 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu