Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 3 I (1975-1982)

Galeria BMW 3 I

Pojazdy te debiutowały w 1975 roku i miały trzybryłowe nadwozie w układzie dwudrzwiowym oraz klasyczny układ napędowy. W stosunku do poprzednika rozstaw osi zwiększono o 63 mm. Spokojna i jednocześnie elegancka forma nadwozia była również atutem tego pojazdu. Początkowo stosowano tylko benzynowe silniki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,6 , 1,8 i 2,0 dm3, z tym, że silnik 2,0 występował zarówno w wersji gaźnikowej (320) jak i wtryskowej (320i). Od 1977 roku zaczęto także stosować w tej serii rzędowe silniki sześciocylindrowe o pojemności 2,0 i 2,3 dm3. W tych nowoczesnych jednostkach zastosowano pasek zębaty do napędu wału rozrządu.

W 1980 roku wprowadzono na rynek najtańszy model oznaczony liczbą 315 i wyposażony w silnik o pojemności 1,6 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji nastąpiło w 1982 roku, a ogółem wyprodukowano ponad 1,335 mln sztuk tych pojazdów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu